Intranätsansvarig till Arbetsförmedlingen

Intranätsansvarig till Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Kommunikationsavdelningen ansvar för kommunikation gentemot kunden, arbetsgivare och leverantörer, samt internkommunikationen som behövs för att medarbetarna ska kunna möta kunderna.

Enheten ansvarar också för utveckling och innehåll på arbetsförmedlingen.se, intranätet, och andra webbplatser som myndigheten väljer att utveckla eller förvalta.

Om tjänsten 
Du kommer att tillhöra kommunikationsavdelningen och sektion Webb som ansvarar för vårt digitala innehåll. Som intranätsansvarig driver du utvecklingen av Arbetsförmedlingens intranät med fokus på användarupplevelse. Du kommer att ha ett tätt samarbete med flera intressenter och kompetenser i organisationen, och din uppgift är att samordna arbetet i myndighetens intranätsteam.  

Arbetsuppgifter
Rollen är både operativ och strategisk. Du kommer att ha många kontakter och samarbeten med olika intressenter för att hitta de bästa lösningarna för målgruppernas behov. Din uppgift är att fånga behov, analysera dem och tillsammans med dina kollegor förverkliga lösningar. Det innebär bland annat att du:

- samordnar och driver förvaltningen och utvecklingen av intranätet i nära samarbete med den som är produktansvarig och produktägare på it
- ansvarar för intranätets strategi och för att ta fram en årlig förvaltningsplan
- driver planerings- och prioriteringsarbetet, såväl löpande som årsvis, tillsammans med produktledningen på it
- ansvarar för myndighetens intranätsteam, som fångar och samordnar användarnas behov av innehåll och funktionalitet
- bereder och föredrar beslutsunderlag i intranätets styrgrupp.

 

Kvalifikationer
- Universitet- eller högskoleutbildning om 180hp/120p inom media, kommunikation eller annan inriktning som bedöms likvärdig. Även utbildning inom it, kan vara relevant.
- Erfarenhet av att ansvara för webbförvaltning.
- Minst tre års erfarenhet av strategiskt webbarbete. 
- Erfarenhet av att leda digitala projekt och/eller arbetsgrupper.
- Erfarenhet av arbete med digital tillgänglighet enligt rådande lagstiftning.
- Mycket goda färdigheter i tal och skrift på svenska.

Meriterande:

- Erfarenhet av arbete inom statliga myndigheter eller stora organisationer.
- Erfarenhet av operativt arbete med till exempel användbarhet, innehåll, sökmotorsoptimering, UX och design.
- Erfarenhet av agilt utvecklingsarbete.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Personliga egenskaper

Du är bra på att leverera, koordinera, driva framåt och få rätt saker att hända. Lika lätt har du för att samarbeta, engagera och bygga relationer med andra människor. Det är viktigt att du är en lagspelare med god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är analytisk och lösningsfokuserad och ser till helheten utifrån verksamhetens behov.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är i Solna.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-06-02 märkt med Af-2022/0043 3344. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024