Intressant konsultuppdrag inom transport och logistik

Arbetsbeskrivning

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Arbetsbeskrivning
För ett uthyrningsuppdrag hos kund i Västerås söker dig som i huvudsak kommer att arbeta med administration kring sjö-, flyg- och landtransporter, nationellt såväl som internationellt. Arbetet är självständigt men kräver mycket gott samarbete med kollegor, kunder och leverantörer. Du tillser att rätt produkt finns på rätt plats i rätt tid. I de dagliga arbetsuppgifterna igår arbete med bokningar, transporthandlingar, betalningar, reklamations- och skadeärenden, offert- och kontraktsarbete samt uppföljningar, avstämningar och fakturering. Du kommer också att vara en del i ett specifikt projekt som syftar till att förbättra, effektivisera och utveckla arbetet på avdelningen. Ett av dina uppdrag blir att initiera eventuella förändringar i det dagliga arbetet. Omfattningen är heltid och arbetet utövas kontorstid, måndag till fredag. Uppdraget beräknas starta i augusti.

Vem är du?
Vi söker dig med avslutad eftergymnasial utbildning inom området. Som komplement till din utbildning har du flerårig, dokumenterad erfarenhet, av liknande arbetsuppgifter som listats i stycket ovan. Du är en strukturerad, kommunikativ och flexibel person som drivs av att lösa problem samt att engagera och entusiasmera människor i din omgivning. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, tal såväl som skrift. Språkkunskaper inom tyska, franska eller kinesiska kan vara meriterande. Vi förutsätter att du har goda datakunskaper, kunskaper i Officepaketet och god vana av arbete i affärssystem.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Manpower erbjuder vi förändring, utmaningar och en massa nya intryck. Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension osv och goda fackliga relationer. Det som skiljer är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor.

Kontaktperson
Är du den vi söker? Sök tjänsten via ansökningslänken nedan. Vi tar endast emot ansökningar via registrerat cv på www.manpower.se. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Anna Edén på telefon 021-15 12 14. Urval och intervjuer sker löpande, annonsen kan komma att stängas innan ansökningstidens slut. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 maj 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024