Intresseanmälan: kommande uppdrag inom inköp

Intresseanmälan: kommande uppdrag inom inköp

Arbetsbeskrivning

Vi på Poolia söker just nu inköpare för kommande uppdrag runt om i Östergötland! Konsultuppdragen som erbjuds inom inköp är av varierande karaktär och styrs av våra kunders behov. Genom att skicka in din ansökan via denna annons öppnas dörrar för varierande möjligheter och utmaningar. Är du intresserad av att arbeta med orderhantering och bokningar?

Är du en social person som trivs med att ha mycket kundkontakt? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, när ett uppdrag som matchar din profil dyker upp så ringer vi dig direkt!

Om tjänsten
Rollen som inköpare kan vara både operativ och strategisk, och den specifika tjänsten varierar efter bransch och kundbehov. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet samt ett stort intresse för området. Som inköpare hos någon av våra uppdragsgivare kan dina arbetsuppgifter exempelvis innefatta ansvar för löpande inköp och transportbokningar, kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag, kontakt med kunder/återförsäljare för att säkerställa ett optimalt varuflöde samt ansvar för artikelregister. Rollen kan också innefatta att vid behov vara behjälplig med ordermottagning och i andra delar av organisationen. Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med inköp eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Du har gott om erfarenhet av arbete i officepaketet samt excel. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom något eller flera större affärssystem. För att trivas med rollen är du som person öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service. Då uppdragen inom inköp varierar mycket ser vi gärna att du tydligt beskriver just dina intresseområden samt främsta styrkor i din ansökan!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024