Intresseanmälan - Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter engagerade och erfarna supporttekniker för att stärka våra kunders IT-supportteam. Du kommer att vara en central del av den tekniska supporten och bidra till att skapa en smidig och effektiv IT-miljö för våra användare. Vi söker efter supporttekniker inom 1st line, 2nd line och 3rd line.

Exempel på arbetsuppgifter som 1st line:

En 1st line supporttekniker, eller förstalinjessupporttekniker, är oftast den första kontaktpunkten för användare som behöver hjälp med tekniska problem. Arbetsuppgifterna varierar beroende på organisationens struktur och behov, men nedan är några vanliga arbetsuppgifter för en 1st line supporttekniker:

- Mottagande av supportärenden

- Felsökning

- Användarsupport

- Dokumentation

- Eskalering

- Mjukvaruinstallation och konfiguration

Exempel på arbetsuppgifter som 2nd line supporttekniker:

En 2nd line supporttekniker, eller andralinjessupporttekniker, arbetar med mer avancerade tekniska problem och ansvarar för att lösa ärenden som inte kunde hanteras av 1st line supporttekniker. Här är några typiska arbetsuppgifter för en 2nd line supporttekniker:

- Avancerad felsökning

- Teknisk support och vägledning

- Ärendehantering

- Installation och konfiguration

- Serveradministration

- Nätverksproblem

- Säkerhetsarbete

- Dokumentation och kunskapsdelning

- Eskalering till 3rd line support

- Utveckling och förbättring

Exempel på arbetsuppgifter som 3rd line supporttekniker:

En 3rd line supporttekniker, eller tredjelinjessupporttekniker, har mer specialiserade och avancerade uppgifter inom IT-support och systemhantering. Här är några typiska arbetsuppgifter för en 3rd line supporttekniker:

- Specialistkompetens

- Avancerad felsökning

- Systemarkitektur och design

- Säkerhet och övervakning

- Avancerad serveradministration

- Programvaruutveckling och scripting

- Djupgående nätverkskonfiguration

- Databashantering

- Projektledning och implementering

- Samarbete med leverantörer

- Dokumentation och kunskapsdelning

- Support för interna team



Du har förmodligen:

- En utbildning inom IT/teknik, alternativt har relevant arbetserfarenhet inom IT/Tenik, vilket du motiverar väl i din ansökan
- Driv att arbeta med ständiga förbättringar
- Ett brinnande intresse för teknik
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift

Tekniska kompetenser:

- Windows, Linux, Mac.

- Active Directory

- Azure, AWS eller annat molntjänst.

- Microsoft/Office 365

- Hårdvara & Mjukvara

- Grundläggande nätverkskunskaper

- Servers.

- Ärendehanteringssystem

- Fjärrstyrning

Certifieringar är meriterande

Om du är passionerad för IT-support och trivs i en dynamisk arbetsmiljö, ser vi fram emot din ansökan!

Du är förmodligen:

- Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
- Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
- Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt



Human IT

Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden 🚀

- Tillsvidareanställning med fast månadslön
- Kollektivavtal
- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
- Utvecklingsplan
- Hälsoförsäkring + pension
- Rabatt på SATS
- Konsultstyrelse + konsultevent
- Förskottssemester


Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Stockholm.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!

Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2024

Besöksadress

Box 577
None

Postadress

Box 577
Stockholm, 10131

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024