Inventory Planner

Arbetsbeskrivning

Unik Resurs: Unik Resurs är ett dotterbolag inom Industrikompetens och ägs därigenom av 17 företag och 2 kommuner.Industrikompetens bildades 1997 i syfte att främja samverkan i regional kompetensförsörjning och för att skapa en smidig länk mellan arbetsgivare samt mellan arbetsgivare och arbetssökande.Unik Resurs har gedigen erfarenhet av rekryterings- och bemanningsfrågor och tillsätter ca 700 befattningar per år, befattningar inom allt från specialist- och chefspositioner till generalisttjänster inom bl.a tillverkande- och processindustri samt offentlig förvaltning. Industrikompetens och Unik Resurs är en länk till mer än 65 000 arbetstillfällen i regionen. Just nu söker vi efter en Inventory Planner.Som Inventory Planner tillhör du avdelningen TMHE Inventory Planning and Control (IPC).IPC ansvarar för servicegrad och lagervärde i säljbolagens reservdelslager i Europa.Avdelningen arbetar i nära samarbete med den lokala organisationen i respektive land och IPC ansvarar även för prognoser och lagerstyrning till det centrala reservdelslagret i Mjölby.Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som Inventory Planner ingår du i en grupp med tre medarbetare.Din huvuduppgift är att successivt förbättra servicegraden i de lager du ansvarar för samt att utveckla de verktyg IPC arbetar med.Du är inblandad i samtliga aktiviteter i dessa lager.Exempel på arbetsuppgifter är lagerstyrning, lagerreduktion, returhantering och framtagande av lagerpolicy.Lageroptimeringsverktyget du kommer att arbeta i är Supply Chain Planner.Du kommer att arbeta i en internationell omgivning med många kontaktytor.Tjänsten är baserad i Mjölby med ett visst resande inom Europa.Som en del av IPC gruppen kommer du att utveckla din förståelse för materialstyrning och logistik inom TMHE.Arbetet medför nära kommunikation med centrala lager och säljbolag i Europa.Arbetsspråket är engelska.Din profil: Vi söker dig som har teknisk/logistisk utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet.Du bör ha goda kunskaper i engelska och Excel och det är meriterande att ha erfarenhet av lagerstyrning.Det är även meriterande med erfarenheter från reservdelsbranschen samt vana att arbeta i ett affärssystem.Som person söker vi dig som tar initiativ och får saker att hända.Du gillar att analysera information och har förmåga att dra logiska slutsatser.Din samarbetsförmåga är god.Ansök redan idag!: Tillsättning sker enligt överenskommelse och urval görs löpande.Vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag!Vi tar endast emot sökande via cv-databasen. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024