Arbetsbeskrivning
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Inventory Planner!
Irollen kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
Ansvara för att säkerställa hög leveransprestanda genom att planera och prioritera inköp.
Driva och övervaka leveranser från leverantörer för att säkerställa materialtillgång samt identifiera, hantera och förebygga kort- och långsiktiga brister.
Aktivt arbeta med leverantörsprestanda avseende punktlig leverans, minsta beställningskvantitet (MOQ), kvalitet, ledtid och flexibilitet.
Leda och sträva efter optimerade lagernivåer samtidigt som hög servicenivå upprätthålls.
Ansvara för att beräkna och upprätthålla påfyllnadsparametrar för att säkerställa materialtillgång.
Hantera och åtgärda problem när de uppstår, med målet att minimera störningar.
Delta i olika förbättringsprojekt.
Samarbeta och upprätthålla en god relation med leverantörer.
Kvalifikationer Du har en examen inom teknik, ekonomi, logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har goda kunskaper i Microsoft Officepaketet, särskilt i Excel. Kunskap i SAP är meriterande.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av arbete med materialplanering är meriterande.
Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Inventory Planner har du goda analytiska färdigheter och har en god problemlösningsförmåga. Du är strukturerad och organiserad och har ett öga för detaljer.
Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2024-11-25och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-17 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm