Inventory & Yield Analyst & Administrator

Arbetsbeskrivning

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vi söker en person för tjänsten som analytiker och administratör till vår avdelning Inventory & Yield. Avdelningen består av ett team på fem personer som huvudsakligen arbetar med bilplanering, operativ prissättning, implementeringen av priser och villkor i våra affärssystem samt lönsamhetsanalyser. I denna roll kommer du vara länken mellan Bilplanering & Prissättning, vilket innebär att du kommer att arbeta brett inom hela avdelningens områden. Inledningsvis kommer dina arbetsuppgifter till stor del bestå av implementering av priser i våra olika system, lära dig grunderna i bilplanering och stötta våra flottkoordinatorer. Du kommer att rapportera till Manager Inventory & Yield.


Vi tror att du har en vidareutbildning inom exempelvis ekonomi eller teknik För att trivas i tjänsten tror vi att du är noggrann, lösningsorienterad och brinner för siffror. En fördel är om du har flera års erfarenhet av företagsekonomi samt ett systemintresse då både bilar och priser hanteras i en rad olika system. Kunskaper i Excel samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift är ett krav. Meriterande är även om du har grundläggande kunskap i logistikhantering, prissättning och/eller tidigare arbete med prissystem och analyser.

Klyschan ”laget före jaget” passar oförskämt bra in hos oss. Respekt för varandra, trygghet och glädje är grunden i allt vi gör. Vi arbetar självklart aktivt med att internt utbilda dig som ny men vi lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benify för att nämna några delar. Vi är även kopplade till Unionens kollektivavtal.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm, Södermalm.

Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar en sex månaders provanställning för denna tjänst.


Vi behandlar ansökningar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 mars 2020.


Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024