OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en resultatorienterad och driven Investeringsrådgivare/Säljare till ett av Sveriges snabbast växande värdepappersbolag med huvudkontor i Stockholm ett stenkast från Stureplan. Tjänstens omfattning är heltid med start så snart som möjligt.
Vår kund är ett nytänkande företag i en expansiv fas och söker dig som i rollen som Investeringsrådgivare både kan hjälpa dem att uppnå sin fortsatta expansion samt hjälpa deras kunder att uppnå sina drömmar genom att välja rätt kapitalförvaltning.
Du kommer att ansvara för att bygga upp en kundportfölj och samarbeta med nya och befintliga kunder för att rekommendera investeringslösningar. Du utgår från kundens nuvarande situation och arbetsgivarens metodik för att analysera, förstå och tillgodose kundens behov.
Kvalifikationer
Vi ser att du har tidigare påvisbara höga resultat inom försäljning, med fördel inom finans och investeringsrådgivning. Har du tidigare erfarenhet av försäljning från ett annat område bör du ha ett stort personligt intresse för finansbranschen då det är viktigt att du har god förståelse för den finansiella försäljningen.
För att arbeta som Investeringsrådgivare krävs att man innehar en Swedsec rådgivarlicens och/eller Insuresec. För rätt person bistår vår kund med både licens och utbildning.
Personliga Egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du:
- Har ett starkt intresse för försäljning och en vilja att fortsätta utvecklas inom det
- Är strukturerad och vill arbeta med en tydlig försäljningsprocess
- Har stor förståelse för den finansiella sektorn
- Är resultatorienterad och självständig med hög integritet
- Är skicklig på att möta och bygga relationer med många olika typer av människor
- Verkligen vill göra det bättre för kunden och förstår vikten av långsiktighet
För rätt person erbjuder vår kund kontinuerlig utbildning och coachning inom försäljning och finans på högsta nivå. Du har stora möjligheter att påverka din egen ersättning utan tak. Du har därtill chans att komma in i bolagets expansiva fas med stora möjligheter att vara med och påverka ditt eget arbete. Du blir en del av en stark kultur där kollegorna tar hand om varandra och jobbar tillsammans i en härlig arbetsmiljö centralt i Stockholm city.
Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Östermalm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Professionals
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!