OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Våra Consultant hos Ideabank AB har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer i rollen att rekrytera konsulter till Ideabank AB kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!
OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Consultant Manager på Idfeabank AB sin roll:
"Det som jag älskar med min roll som CM är variationen samt att den ena dagen aldrig är den andra lik! Det finns tre saker i rollen som jag värdesätter mest. Det första är att få ansvara för hela rekryteringsprocessen för att sedan när konsulten är på plats få vara stöttande, närvarande och se hens karriärutveckling! Det andra är kundkontakten och att med ett grymt gäng till kollegor samarbeta för att hitta strategiska vägar framåt för kund och vara en partner. Och det tredje är energin och kulturen som finns på kontoret bland alla som jobbar här."
Ditt team och ansvarsområde
I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som arbetar inom IT och Ekonomi. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.
ARBETSUPPGIFTER
Rekrytering - Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från kravprofil, annonsering, urval, till telefonintervjuer, intervjuer och tillsättning av kandidat.
Personalansvar - Du har personalansvar för de konsulter som du rekryterar. Detta innebär att du ansvarar för introduktion, avtalsskrivning, uppföljningssamtal, lönesamtal och planering av konsultaktiviteter.
Kundrelationer - Tillsammans med våra Account Managers har du löpande kontakt med dina kunder. Du arbetar konsultativt i syfte att ge bästa möjliga service och tillgodose dina kunders behov.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.