OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna med faktureringexpertis? Eller har du en ekonomibakgrund och specialist på att administrera, bevaka och upprätta fakturor? Då borde du läsa vidare i annonsen och skicka in din ansökan till oss redan idag!
Vilka är vi?
AWA är ett ledande konsultföretag inom IP (immaterialrätt) med kontor i både Europa och Asien. Våra kunder är innovationsintensiva företag – allt från uppstartsföretag till ägare av världens mest kända varumärken och patentportföljer. Med patentingenjörer, jurister och paralegals finns bred kompetens inom immaterialrättsstrategi och juridiska tjänster inom patent, varumärke och design.
AWA är ett anrikt företag och grundades 1897 i Sverige av Anders Wilhelm Andersson. Idag är vi ett globalt företag med mer än 400 medarbetare på våra 22 kontor runt om i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Schweiz, Kina och Hong Kong.
Om tjänsten
Vi letar nu efter två personer för tjänsterna som IP Clerk med placering på AWA´s centralt belägna kontor i Malmö. Rollen som IP Clerk stöttar innebär att stötta vår Renewals avdelning med fakturering samt hantering och koordinering av förnyelser av och ändringar i kundernas patent/varumärke portföljer.
Till de två tjänsterna söker vi en person som i huvudsak kommer sitta med kundfakturering som främsta uppgift och en person som kommer ha en mer delad roll. Även i denna roll ingår mycket kundfakturering men även en del kontakt och korrespondens med kunder och myndigheter globalt samt med kollegor inom samtliga AWA’s bolag internationellt. Hantering av ärenden via en digital kundportal samt administrativa uppgifter kopplade till förnyelseprocessen av patent och varumärken kan också förekomma i viss utsträckning.
Som IP Clerk kommer du att tillhöra en avdelning som är placerad i Malmö, vilket är AWAs huvudkontor. Avdelningen består av ca 20 personer och du rapporterar till Helle Lerche Neergaard, Head of Operations – Aftermarket Services. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar på ca 1 år, med möjlighet till förlängning. Båda tjänsterna är på heltid och vi ser dem som långsiktiga med omgående uppstart.
Vem är du?
Vi söker dig som är skarp, detaljorienterad, noggrann och ansvarskännande samt drivs av att leverera kundvård i toppklass! Vi söker dig som är mer av en administrativ specialist, då arbetsuppgifterna i rollen som IP Clerk är färre men mer djupgående än i de flesta generella administrationstjänster.
En stor del av arbetsuppgifterna innefattar fakturering, både att administrera, bevaka och upprätta fakturor, och vi ser därför att du gärna har en bakgrund inom ekonomi - förslagsvis som ekonomiassistent eller redovisningsekonom.
Då vi arbetar med kunder globalt är goda kunskaper i svenska och engelska av stor vikt, både skriftligt och muntligt.
Tidigare erfarenhet av arbete med immateriella rättigheter är meriterande.
Vi på AWA har en värdegrund som bygger på passion, öppenhet och mod – vilken vi hoppas du delar med oss!
Vårt erbjudande
Hos oss är medarbetare mycket värdefulla för oss och det är viktigt att alla får ta ansvar och känner mod att våga dela sina idéer. Det är en platt organisation med högt i tak och hos oss får du med öppenhet vara med till att både påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling! Dina kvalificerade och dedikerade kollegor kommer att stödja dig och utmana dig till att trivas och utvecklas. Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där du känner passion för ditt arbete, och därför investerar vi i dig från dag ett med bland annat utbildning, nätverkande, träning och sociala sammankomster.
Våra kontor har certifierats som ett ”Great Place to Work” vilket är baserat på medarbetarundersökningar och omfattande granskning av medarbetarnas erfarenhet av förtroende och stolthet på arbetsplatsen.
Utöver intressanta arbetsuppgifter och en trevlig arbetsmiljö får du också möjligheten att bli aktieägare i företaget, oavsett din yrkesroll. Detta då AWA ägs till 100% av sina anställda och mer än hälften väljer att investera eller inneha aktier i koncernen. Detta återspeglar vårt personliga och långsiktiga engagemang för både företaget och våra kunder.
Vill du veta mer?
För frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till rekryterande chef:
Helle Lerche Neergaard, Head of Operations – Aftermarket Services
helle.neergaard@awa.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att vända dig till:
Jessica Nilsson - Talent Acquisition Specialist, HR
jessica.nilsson@awa.com
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt, dock senast den 20/10. Vi ser fram emot din ansökan!