OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du variation - och är en driven doer nyfiken på en ny utmaning inom finans?
Enheten Investor Relations på Brummer & Partners söker nu en Team Support Administrator. I rollen kommer du arbeta tvärfunktionellt över avdelningarna på Investor Relations och du blir en viktig nyckelspelare i arbetet med att skapa mervärde både internt och externt.
Arbetsbeskrivning Rollen som Team Administrator är en ny roll där din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge administrativt stöd och support gentemot hela verksamheten inom Investor Relations med fokus på både privata och institutionella kunder. Du har det övergripande ansvaret för att arbetet mellan kund, externa administratörer och interna avdelningar håller en effektiv och professionell nivå.
Specifika arbetsuppgifter:
- Administrativt supportera olika affärs- och kundprocesser. (Förbereda blanketter, presentationer, dokument och värdebesked inför möten).
- Sammanställning av månadskommentarer från portföljförvaltare.
- Rapportering och sammanställning av nyckeltal till ett urval investerare (ppt och excel).
- Registrering och uppföljning av kundhändelser (CRM-system) samt sammanställning av investerarbas.
- Arbeta tvärfunktionellt över avdelningarna inom Investor Relations med olika uppgifter vid behov.
- Leverera kundsupport av hög kvalitet via inkommande mail och telefon till befintliga och nya investerare.
- Kontrollera underlag av fakturor från olika motparter.
Kvalifikationer och egenskaper
Relevanta kandidater för rollen har arbetat 2 - 3 år med liknande arbetsuppgifter på ett investerings- eller Privat Equity-bolag. Vidare är rätt kandidat van vid att skapa struktur och rutiner - men har förmågan att omprioritera och göra sig tillgänglig när det behövs. Du har bra förståelse för den finansiella sektorn och är van vid att hantera och sammanställa olika typer av kunddata samt kontrollera olika nyckeltal. Rollen kräver goda färdigheterna inom Office-paketet med tonvikt på framförallt Excel och Power-Point, samt en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska då kundkontakten i första hand är gentemot internationella investerare.
Som person är du leveranstrygg, serviceinriktad och gillar att ta ägarskap av en mängd olika arbetsuppgifterna, både högt och lågt.
Hos Brummer & Partners ges möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor i en förändringsbenägen miljö inom ramen för ett ledande förvaltningshus inriktad mot hedgefonder.
En företagskultur med fokus på prestation och på att lösa uppgifter med goda förutsättningar och utvecklingspotential för rätt person.
Om företaget
Brummer & Partners engagemang och insatser görs långsiktig, alltid med hög integritet och med kundens bästa i fokus. Sedan 1996 har Brummer & Partners varit pionjärer inom hedgefond-förvaltning i Sverige och banade vägen för en helt ny bransch i landet. Idag har Brummer & Partners kontor i sju länder med huvudkontor i Stockholm. Gruppen har cirka 300 anställda.
Läs mer om Brummer & Partners på brummer.se (https://brummer.se/sv/Om-oss/Om-Brummer--Partners/)
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Brummer & Partners med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Shaun Ogden på shaun.ogden@amendo.se (https://jobb.amendo.se/people/649047-shaun-ogden). Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
LI-SO1
administration