Iris Matchning söker handledare till  Timrå!

Iris Matchning söker handledare till Timrå!

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsten Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Är du intresserad av att arbeta med människor och hjälpa dem att hitta sysselsättning?


Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan påverka och samtidigt bidra till samhället?
Då har du kommit rätt, välkommen till Irisgänget, där vi fokuserar på inkludering, mångfald och arbetsglädje!
Vi söker en heltids/deltidsanställd person för uppdraget Rusta och Matcha (ROM) inom vår verksamhet i Timrå, där vi nu expandera kraftfullt.
Uppdraget handlar om att matcha arbetssökande med sysselsättning, såsom jobb eller utbildning.
 
Jobbet innebär:
* Du kommer att samarbeta med kollegor inom olika uppdrag och arbeta med en bred målgrupp, inklusive nyanlända och
* personer med olika funktionsvariationer.
* Daglig kontakt med deltagare för att hjälpa dem att nå sina mål (arbete eller utbildning)
* Skapa och upprätthålla kontakter med samarbetspartners och företag
* Följa upp och utvärdera deltagarnas framsteg
* Administrativa uppgifter
* Dagligt arbete i t ex Word, Teams, Outlook
* Erfarenhet från att ha arbetat i olika administrativa system är meriterande


 Det kan även bli aktuellt att arbeta på annan ort och i andra uppdrag.
Om detta låter som något för dig, och du uppfyller nedanstående krav, ser vi fram emot din ansökan!
 
Din profil
Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler (studier behöver verifieras med intyg):

Alternativ 1:
- Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid av att arbeta med handledning/ coachning/ vägledning av arbetssökanden. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under 2 år.
- Akademisk utbildning med 180 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom exempelvis beteendevetenskap, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, socialt arbete, företagsekonomi eller liknande.

Alternativ 2:.
- Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:  Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och grupp-psykologi, Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
- Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat
.
OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

Personliga egenskaper
Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverka och bygga lokala relationer och samarbeten.
Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet.
Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och in lyssnande utifrån deltagarens behov.
Uppdraget är resultatbaserat och därför bör du också vara en målinriktad person.

Sammanfattningsvis behöver du trivas i att kombinera ett förhållningssätt som varvar mellan lyhördhet och prestation utifrån befintliga målsättningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Meriterande
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete hos någon av våra branschkollegor, kommunala motsvarigheter alternativt att du har arbetat hos arbetsförmedlingen eller att du har erfarenhet att jobba med omställning
Det är också meriterande om du har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området.
Körkort *B* samt tillgång till egen bil är meriterande.

Ytterligare information
Tjänsten är en hel/deltidsanställning. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
Sista ansökningsdag är 2024-02-29
För frågor kring tjänsten, kontakta Leveranschef Per Lundgren, 076-539 90 43
För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iris Hadar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024