OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wihlborgs vision är att vara det bästa fastighetsbolaget i regionen. Och genom vårt engagemang och vår handlingskraft har vi kommit en bra bit på vägen. Nu fortsätter vi vår utvecklingsresa – med fokus på nöjda kunder, hållbara affärer och engagerade medarbetare.
Vi söker dig som brinner för att utveckla effektiva processer, trivs i rollen som internkonsult och projektledare och som vill leda vår IS/IT-avdelning framåt. Vi erbjuder dig en varierande och ansvarsfull roll i en platt organisation med stark teamkänsla.
Arbetsuppgifterna skiftar i både komplexitet och omfattning och vi kan utlova en stor bredd där du kommer att vara en central resurs både på IS/IT-avdelningen och för hela Wihlborgs. Du kommer att leda vårt IT/IS-team som idag består av tre personer och du rapporterar till VD.
Fokusområden för rollen
· Operativt och strategiskt ansvar för IS/IT
· Utvärdering och införande av tjänster, verktyg, system och processer i vår digitala miljö
· Leverantörshantering och uppföljning inom IS/IT området
· Budgetansvar för IT och verksamhetssystem
· Driva Wihlborgs IT-råd som består av representanter från olika delar av verksamheten
· GDPR-ansvar
· Intern kommunikation och utbildningsinsatser
Vem är du?
Du är senior inom ditt område och har erfarenhet både av att driva digital verksamhetsutveckling, leda projekt samt har en bred erfarenhet av att driva frågor runt IT-drift och support. Vi tror att du är driven, självgående och strukturerad. För att trivas i vårt gäng är du prestigelös, lösningsorienterad och har lätt för att ta beslut. Du motiveras av att driva förbättringar och en IS/IT leverans i världsklass!
Din arbetsplats är på vårt huvudkontor i Dockan i Malmö och i rollen ingår även resor till våra kontor i Lund, Helsingborg och Köpenhamn.
Kom och utvecklas med oss
Det är i vårt dagliga arbete som vi lägger grunden till goda kundrelationer. På Wihlborgs förvaltar vi våra fastigheter med egen personal. Det gör att vi kan ha en nära, kontinuerlig dialog med våra hyresgäster för att på bästa sätt tillgodose deras behov. Förutom den dagliga kontakten gör vi vartannat år en kundundersökning, Nöjd kund-index. Syftet med denna är att identifiera både framgångsfaktorer och utvecklingsområden. Med den som grund arbetar vi vidare för att utveckla vår verksamhet och vårt erbjudande.
Vår kultur präglas av en familjär stämning och korta beslutsvägar och vi uppmuntrar att du lyfter fram idéer och provar att sätta dessa i verket. Sedan 2016 är vi certifierade som en utmärkt arbetsplats enligt Great Place to Work.
Har du tips eller frågor kontakta HR-specialist Jessica Barkman på 040-6905724 eller jessica.barkman@wihlborgs.se.
Ansökan
Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 19 april 2020.