OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till en säkrare värld? Det förändrade omvärldsläget medför att Sveriges civila och militära försvar behöver förstärkas och att Sveriges säkerhets,- försvars- och utrikespolitiska relationer med andra länder ökar i vikt. ISP har en roll i detta då myndighetens verksamhet är ett av flera bidrag för att Sverige ska kunna uppnå sina säkerhets-, försvars- och utrikespolitiska mål.
Arbetsbeskrivning
Som registrator på ISP har du tillsammans med dina kollegor ett ansvar för att tillgodose krav på registrering av allmänna handlingar till myndigheten och en central roll i myndighetens ärendehantering.
Du deltar i registraturets arbete med att bevaka och hantera digitala kanaler och fysisk inkommande post, registrera inkommande handlingar och skapa ärenden i myndighetens ärende- och diarieföringssystem. På myndigheten finns ett stort inslag av digitala arbetssätt. Du deltar även i arbetet med andra på registraturet förekommande arbetsuppgifter.
I rollen som registrator kommer du tillsammans med dina kollegor att stötta övriga kollegor på myndigheten i frågor kring diarieföring kopplat till vårt system.
Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär att nya krav kan komma att ställas på registratorsfunktionen.
Om gruppen
Tjänsten är placerad i enheten för verksamhetsstöd tillsammans med Juridik- och tillsynsgruppen, gruppen för personal, ekonomi och administration (PEA-gruppen) och IT-gruppen. Du tillhör PEA-gruppen och har ett nära samarbete med övriga registratorer och myndighetens arkivarie.
Kvalifikationer
Gymnasiekompetens
Flerårig och aktuell erfarenhet från arbete som registrator
God datorvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande
Registratorsutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet från arbete som registrator på statlig myndighet
Erfarenhet och/eller kunskap av offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, säkerhetsskyddslagen och arkivlagen
Erfarenhet av arkivverksamhet
Som person är du noggrann och strukturerad. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har lätt för att prioritera och anpassa dig efter vad situationen kräver. För att arbeta på ISP krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Anställningen är en tillsvidareanställning. ISP tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP)
ISP är en statlig myndighet med uppdrag inom svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik. Myndigheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet när det gäller krigsmateriel och produkter med dubbla användningsområden samt nationell myndighet för kemvapenkonventionen. ISP är också svensk kontaktpunkt för informationsutbyte inom EU gällande utländska direktinvesteringar, hanterar riktade sanktioner och deltar i internationellt samarbete samt ger Regeringskansliet stöd och bistånd inom angivna områden. Läs mer om oss på isp.se.
Myndigheten strävar efter att bibehålla en jämn köns- och åldersfördelning och att få en ökad mångfald. ISP erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som exempelvis flexibel arbetstid och möjlighet till friskvård. Utöver sedvanliga förmåner för statligt anställda, som fler semesterdagar enligt avtal och ersättning för vissa läkemedel, kan du som anställd vid ISP få friskvårdsbidrag på upp till 5 000 kr per år.
Ansökan
För ytterligare information om anställningen, kontakta enhetschefen Tobias Bergkvist på
tobias.bergkvist@isp.se, 08-406 31 13.
För fackliga frågor, kontakta Rickard Rens (ST) på rickard.rens@isp.se, 08-406 31 01.
Ansökan ska ha inkommit senast den 5 februari 2023 till rekrytering@isp.se med angivande av referensnummer 2022-9.2-0052.
Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.