ISS söker en Supplier Assurance Manager

ISS söker en Supplier Assurance Manager

Arbetsbeskrivning

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Drivs du av att vara ansvarig för att säkerställa högsta kvalitet från leverantörer och skapa strukturer och arbetssätt för att nå dit? Skulle du vilja arbeta med detta för en av världens största privata arbetsgivare? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Supplier Assurance Manager på ISS.

I rollen som Supplier Assurance Manager kommer du att ha den viktiga uppgiften att säkerställa att våra kunders krav återspeglas korrekt i vår leverantörsbas. Du kommer att säkerställa och följa upp såväl avtal som leveranser, i syfte att våra kunder ska känna sig 100% trygga med våra tjänster.

Vad du kommer att jobba med
I rollen som Supplier Assurance Manager kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att våra kunders specifika krav efterlevs av våra leverantörer och underleverantörer. Detta innebär bland annat att du:

• Förhandlar kvalitetsvillkor samt tecknar leverantörsavtal utifrån ISS avtalsmallar.
• Definierar KPI:er i syfte att följa upp leverantörernas leveranser samt sammanställa prestationerna och rapportera dessa.
• Tar fram processer för kontroller av underleverantörer på plats hos våra kunder.
• Definierar förbättringsområden, med tillhörande åtgärder, i samarbete med kollegor.
• Håller i utbildningar inom ditt specialistområde.
• Representerar inköpsavdelningen i revisioner.

Dina erfarenheter och kvalifikationer
Du har en högskole- eller universitetsexamen inom relevant område och har arbetet några år med likvärdiga arbetsuppgifter. Det är önskvärt att du har erfarenhet från en eller flera av följande områden; har arbetat på en inköpsavdelning, varit kravställare mot leverantörer, jobbat med avtal. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med Supplier Assurance i olika former.

För att hantera denna tjänst på ett framgångsrikt sätt behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och din IT-mognad är hög med erfarenhet av MS Office.

Vem du är som person
För att trivas i denna roll behöver du ha en genuin drivkraft att arbeta med kvalitet på ett strukturerat och detaljerat sätt. Du behöver ha intresse, och förmågan, att kommunicera effektivt och skapa relationer och nätverk så väl inom som utanför ISS.

Du kommer ges stort ansvar och ha ett unikt helhetsperspektiv i denna roll, därför ser vi med fördel att du är affärsmässig, uthållig och har förmågan att planera och prioritera.

Vi erbjuder
I den här rollen kommer du att tillhöra ISS inköpsavdelning och du rapporterar till inköpschefen. Du kommer att få möjligheten att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Har vi väckt ditt intresse?
Är du genuint intresserad av kvalitet och att på ett strukturerat sätt skapa ordning och reda? Då är detta en tjänst för dig. Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 14 mars 2021. Vi kommer att gå igenom ansökningar och kalla till intervjuer löpande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning, med start så snart som möjligt. Tjänsten är placerad i Stockholm och ISS kontor ligger i Marievik med utsikt över Liljeholmskajen.

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Anna Lindberg, mail: anna.lindberg@se.issworld.com

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ISS Facility Services AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Postadress

Norra Järnvägsgatan 52
SKELLEFTEÅ, 93137

Liknande jobb


Inköps- och upphandlingschef

27 september 2024

Purchasing Manager

26 september 2024

25 september 2024

Global Purchasing Manager

Global Purchasing Manager

20 september 2024