OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
Dnr ÅM2021-1559
Till enheten för verksamhetsstöd it på Åklagarmyndighetens huvudkontor i Stockholm söker vi nu en it-administratör.
Din viktiga vardag-dina arbetsuppgifter
Som it-administratör ingår du i Åklagarmyndighetens enhet för verksamhetsstöd it bestående av 15 personer. Vi stöttar hela myndigheten och åklagare runt om i hela Sverige med verksamhet som kräver tillgänglighet dygnet runt. Enheten för verksamhetsstöd it är en del av it-avdelningen som präglas av hög servicekänsla och ett ständigt pågående förbättrings- och utvecklingsarbete för att kunna erbjuda framtidens tekniklösningar för Åklagarmyndighetens samhällsviktiga verksamhet.
Du kommer att ingå i en verksamhetsorienterad enhet där du har stora förutsättningar att arbeta självständigt i en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter. Arbetet som it-administratör innebär att du är lokal support för hela Åklagarmyndighetens huvudkontor. Du är kontaktytan mot användare i det dagliga arbetet. På huvudkontoret finns många olika specialister som har behov av kvalificerad support. Vi har avancerad teknik i vår vardag och det ställer stora krav på kunskap inom framförallt möten på distans via t ex video men även uppkopplingar i våra konferensrum.
I ditt uppdrag ingår att bl a hantera datorer, skärmar, skrivare, video, konferensrum, mobiler. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete.
Dina kvalifikationer och kvaliteter
Vi söker dig som har:
gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
flera års erfarenhet av it-support,
goda kunskaper om bl a Microsoft Office, Outlook, Skype, konferenssystem samt Apple,
erfarenhet som it-administratör på en myndighet,
goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Som person vill vi att du:
har ett genuint intresse för service och support,
är öppen och lyhörd,
är driven och självgående,
har en god förmåga att prioritera, planera, organisera och följa upp,
kan arbeta bra i grupp men också individuellt,
har en god social och kommunikativ förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass. Inför anställningen kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att ske.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!