OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
https://karlskoga.se/omkarlskoga
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
IT-verksamheten är en viktig del av kommunens digitalisering- och verksamhetsutveckling och ska vara ett stöd i det arbetet. Vi står inför flera förändringar i vår organisation.
ARBETSUPPGIFTER
En lagspelare i vårt team som ger teknisk support till alla kommunens verksamheter.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara telefonsupport där du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med anmälare samt gör teknisk felsökning via uppkoppling.
Du kommer dessutom jobba administrativt med användaradministration i AD och Azure, administration av telefonabonnemang, lathundar och utbildning av användare. Du kommer dessutom att hantera både inkommande och utgående fakturor.
KVALIFIKATIONER
Lägst gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning.
Du skall:
• kunna förstå och ha ett stort intresse av IT, goda kunskaper i Office365 samt det är önskvärt att du har kunskap om Apple och Microsofts produkter på mer än användarnivå
• vara en dokumenterat duktig administratör, vara noggrann, ha ett strukturerat arbetssätt samt ha förmågan att prioritera
• ha erfarenhet av support/service via telefon och/eller besök samt ha lätt för att dokumentera vad du gör
• kunna påvisa kunskaper inom området telefoni gällande abonnemangshantering och funktioner
• ha erfarenhet av och kunna dra nytta av nyheter i den digitala världen
Du är ansvarstagande, initiativrik och självgående samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på god svenska. Vi tycker det är viktigt att du har social kompetens och kan kommunicera bra med alla målgrupper. För att hjälpa våra användare i deras digitala resa behöver du vara en god pedagog och tycka det är roligt att dela med dig av din kunskap
Du kommer att jobba i en miljö där förändringar tillhör vardagen. Vi lägger därför stor vikt vid egenskaper som stresstålighet, flexibilitet, nyfikenhet och intresse av att lära sig nya saker.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.