OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2018-1621
Dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på City åklagarkammare. Som en av två it-administratörer på kammaren kommer du bistå med användarsupport i de applikationer vi använder som t.ex. Microsoft Officepaketet, Palasso, vårt interna system Cåbra m.m..
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:
* Att arbeta med ärendehantering på kammaren. Det innebär t.ex. att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmnäna kontorsuppgifter
* Att tillsammans med annan it-administratör ansvara för kammarens it-support och hantera den tekniska utrustningen såsom pc-arbetsplatsen, mobiltelefoner och skrivare med mera. Myndighetens centrala IT-avdelning kommer finnas som stöd för teknisk support.
* Fungera som länk mellan åklagarkammaren och it-avdelningen samt vara redaktör för det lokala intranätet
* Ge åklagarna administrativt stöd.
Du blir kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till både allmänheten och andra myndigheter - främst via telefon och e-post. Många av dina arbetsuppgifter kommer du utföra i vårt egna system, Cåbra.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du måste ha:
Gymnasieexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning
Som person ser vi gärna att du:
Är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapar goda arbetsrelationer och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad
Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT. Det är även meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi önskar att du är en person med god självkännedom som tar egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67