OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM-A 2014/0078
Åklagarkammaren i Helsingborg söker en IT-administratör.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du kommer att ha din placering vid åklagarkammaren i Helsingborg. Här får du cirka 40 kollegor som alla är lika ambitiösa och engagerade. Du kommer även att serva andra kammare inom området.
Du möter en modern och platt verksamhet, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. I vår verksamhet är det viktigt att vi speglar samhället, och vi är övertygade om att olikheter berikar, därför arbetar vi medvetet med mångfald och jämställdhet. Här får du också goda möjligheter till utveckling i yrkesrollen och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Som IT-administratör kommer du att vara den som har det huvudsakliga ansvaret för IT-supporten i de system vi använder som t.ex. Microsoft Officepaketet, Palasso, vårt interna system Cåbra m.m. Du kommer även att ansvara för den tekniska utrustningen såsom mobiltelefoner och skrivare med mera. Du kommer att vara mellanhand och stöd till myndighetens IT-avdelning i Stockholm samt vara redaktör för det lokala intranätet.
Som IT-administratör hos oss kommer du även att ge våra åklagare administrativt stöd. Det innebär bland annat att du får arbeta i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till både allmänheten och andra myndigheter – främst via telefon och e-post. Många av dina uppgifter kommer du att utföra i vårt eget system, Cåbra.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasieexamen och eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande. Det är även ett krav att du har erfarenhet av IT administrativt arbete med goda vitsord. Vana från arbete inom rättsväsendet är en merit. Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för teknik och har lätt för att ta till dig nyheter inom IT-området.
Arbetet som IT-adminitratör är i stor utsträckning självständigt varför du måste kunna planera och utföra ditt arbete på egen hand. Du ska även ha lätt för att samarbeta och har god förmåga att ge service.
Det är även ett krav att du behärskar engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67