IT-Administratör

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Personalavdelningen är den avdelning inom Kommunledningskontoret som arbetar med strategiska personalfrågor, personal- och löneadministration. Avdelningen fungerar som stöd och service gentemot övriga förvaltningar utifrån målet att vara en attraktiv och hälsofrämjande arbetsgivare. Dina arbetsuppgifter är att vara ett IT-stöd för hela Kommunledningskontoret med placering på personalavdelningen. Uppdraget omfattar allt från utbildning och handledning till ett praktiskt stöd för användarna. I arbetsuppgifterna innefattas även att arbeta med dokument, mallar och layouter samt utforma informationsmaterial och hålla det aktuellt via webb och andra medier. Du kommer även att arbeta med uppföljningar, utvärderingar, nyckeltal och statistik samt utforma presentationer av detta på ett tillgängligt sätt. KVALIFIKATIONER Du ska ha relevant utbildning inom IT-området, goda kunskaper inom Officepaketet och andra applikationer. Du har några års erfarenhet av IT- och administrativt arbete gärna i en större organisation. Du ska kunna arbeta självständigt, ha en god stilistisk förmåga och kunna se och utforma material på ett attraktivt sätt i olika medier. Som person är du strukturerad, har lätt för att samarbeta samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för uppdraget.

Sammanfattning

Liknande jobb


SAP Advanced Key User

SAP Advanced Key User

7 januari 2025

Objektsledare IT

Objektsledare IT

20 december 2024