OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.
Tjänsten är placerad på IT-avdelningen som är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar. IT-avdelningen är den strategiska katalysatorn inom IT i kommunkoncernen för att utveckla verksamheterna med lösningar som bidrar till framgång, stolta medborgare och framgångsrika medarbetare.
Verksamhetsstöd är en av tre grupperingar i IT-fabriken. Verksamhetsstöd har i uppdrag att effektivisera och kvalitetssäkra beställningshanteringen av IT-avdelningens produkter i kommunen. Verksamhetsstöd hanterar beställningar inom exempelvis; datorer, skrivare, licenser, paketering, telefoni, datorkonton och behörigheter. Gruppen är processägare, vilket innebär att den är operativt ansvarig för att färdigställa och förvalta själva beställningsflödet med befogenhet att besluta om processen. I det ligger att samordna, samverka och följa upp flödet med IT-avdelningens andra delar och med de leverantörer som ingår i processen.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-administratör med inriktning datorbeställningar är du aktiv ägare av beställningsflödet för datorer inom Gävle kommun. Rollen hanterar nybeställningar av datorer och tillbehör samt ärenden som är kopplade till hyresdatorerna, så som avtalshantering, garantier, debitering och delleveransgodkännanden.
Tjänsten har även en koordinerande roll för planering och samordning tillsammans med leverantör och kund vid utbyte av hyresdatorer vid avtalsperiodsslut.
Du arbetar självständig men också tillsammans med kollegorna inom samma funktion.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet som administratör inom IT-området där ditt huvudsakliga ansvar har varit nybeställningar och samordning av IT-produkter och tjänster. Du har även längre erfarenhet av kund- och leverantörskontakter via telefon och e-mail . Du drivs av att kunna utveckla och förbättra ditt ansvarsområde och är lyhörd för verksamhetens behov.
Det är viktigt att du tar egna initiativ och att du kan arbeta självständigt, likaså att du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera med andra på ett lyhört sätt. Du är också serviceinriktad, lugn och tillmötesgående och har ett intresse för utveckling av rutiner och arbetssätt både inom ditt eget ansvarsområde liksom hela IT-avdelningens.
Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande.
Du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, grundläggande ekonomikunskaper, samt erfarenhet av att kunna läsa och tolka avtal.
Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso samt kunskap om ärendehanteringssystem Efecte är meriterande. Har du dessutom kunskap om XLPM som är projektmetodiken som används i Gävle kommun är det en fördel.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och den personliga profilen.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren
026-17 95 41
Jan Eriksson
026-17 92 75
Karin Jansson
026-17 80 47
Gruppchef IT Per Björkman
026-17 97 61
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Gruppchef Angneta Engman-Ericsson
026-17 95 60
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Enhetschef Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult, inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026-17 95 51