IT-administratör inom access management till Swedbank!

IT-administratör inom access management till Swedbank!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och administration och vill arbeta på ett internationellt företag inom bank? Swedbank vill förstärka ett av sina access management team med en IT-administratör. Det är meriterande om du har några års erfarenhet inom området, men med rätt inställning, sugen på att lära och med intresse för IT och cybersäkerhet kommer du långt. Är det här du? Missa inte denna chans och ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker på uppdrag av Swedbank efter en IT-administratör inom accesshantering. Som IT-administratör på Swedbank kommer du att ingå i åtkomsthanteringsteamet. Dina närmaste kollegor kommer främst att vara andra it-administratörer och teamet är baserat i Stockholm men kommer från hela världen. Arbetsmiljön på Swedbank präglas av öppenhet och delaktighet.

Du erbjuds


* En vänlig och samarbetsmiljö baserad på inkludering, mångfald och etik.
* Arbeta med internationella team i en inspirerande arbetsmiljö som ger långsiktiga möjligheter att utöka din kompetens och utveckla din karriär inom Swedbank.
* Som konsult på Academic Work erbjuds du en fantastisk möjlighet att växa som professionell, utöka ditt nätverk och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt erbjudande.Du erbjuds


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-administratör kommer du att ge support och åtkomsträttigheter för olika applikationer och system. Du kommer att få interna förfrågningar och kommer genom de olika systemen att navigera och godkänna de olika förfrågningarna i rätt ordning. Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att omfatta...


* Bevilja systemåtkomst för användare/anställda
* Ansvara för den dagliga servicen
* Felsöka och lösa åtkomsträttsrelaterade incidenter
* Följa de överenskomna processerna
* Erbjuda processstöd
* Second line
* Dagligt övervaka de inkommande uppgifterna uppport för chefer auktoriserade begäranden och APO:er
* Se till att bankens interna säkerhetsregler och föreskrifter följs ditt nätverk och etablera värdefulla kontakter för framtiden.


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är


* Eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna inom IT.
* Kunskaper och tidigare erfarenhet av ITIL-processer.
* Kunskaper i Active Directory.
* Tidigare erfarenhet av att arbeta med behörighetsåtkomst.
* Talar och skriver flytande på engelska och svenska då detta är organisationens företagsspråk och huvudarbetet kommer att ske på båda språken.


#

Vi ser det som meriterande om du...


* Har tidigare erfarenhet från arbete med access management eller i liknande roller.
* Har kunskap om att arbeta med CRM-system, såsom Servicenow och Sailspoint (SIAM)
* Har kunskaper inom Mainframe.
* Har ett intresse inom Cybersäkerhet.
* På grund av banksekretess och känslig information behöver vi begära ett utdrag ur ditt belastningsregister.


I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du snabblärande, vilket innebär att du underbygger förmågan att vara strategiskt tänkande, god lyssnare, fokuserad och tillämpar dem på att lära dig snabbt. Du är flexibel, kapabel och anpassningsbar med förändringarna och kan snabbt greppa nya koncept.

#

#

Övrig information


* Start: 9/1-2023
* Kontrakt: Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt på 6 månader. Det finns en god chans att uppdraget förlängs.
* Omfattning: Heltid. Kontorstider
* Placering: Stockholm, Sundbyberg.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"As group we are open, simple and caring and the atmosphere is warm and welcoming. We challenge obstacles together and we succeed or fail as a team. Our main work is that we provide access right support for various applications and systems for Swedbank. We are maintaining tools and processes within the area, such as ordering forms, updating access rights handbook, generating access rights review. We work to achieve a high KPI related to our SLA, means by that we provide our internal users/ customers the needed access rights/ help within 3-5 working days. And that achieve the customer satisfaction and a healthy environment."

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 november 2024