IT-administratör (Linux)

Arbetsbeskrivning

IT-administratör (Linux) - utmanande IT-arbete i en professionell serviceorganisation

Vi erbjuder ett arbete i en modern och väl utvecklad serviceorganisation inom IT vid Luleå tekniska universitet. IT-service (ITS) är en självständig resultatenhet inom Luleå tekniska universitet. Vi levererar genom en processorienterad IT-organisation, IT-tjänster som stödjer universitetets studenter och anställda. Tjänsterna levereras mot efterfrågan, där vi på ITS tillhandahåller hög kompetens och levererar kostnadseffektiva lösningar. ITS befinner sig mitt i en omfattande processorientering enligt processramverket ITIL.

Arbetsuppgifter:
Arbete inom ServiceDesk innebär möten med användare i olika situationer. Du är vårt ansikte utåt i mötet med verksamheten och lite av "en spindel" i nätet för alla inkomna ärenden, således en strategiskt viktig funktion för ITS. Att stötta användare och hjälpa dessa, med fokus på hög servicenivå, är grunden i vår support. Med ledord som serviceanda och noggrannhet samarbetar du med övriga inom ITS för att svara upp mot våra högt ställda förväntningar om att ge professionell support till universitetets alla IT-användare. Du har fokus på att hjälpa användaren i sitt dagliga arbete.

Du kommer att ingå i ett resursteam som täcker flera kompetenser. Din roll är att ungefär halva tiden arbeta i vår ServiceDesk och i den övriga tiden ingå i ditt resursteam.

Kvalifikationer
God teknisk kompetens inom Linux operativsystem och standardapplikationer på motsvarande plattform. Du har även teknisk kompetens kring programdistributionslösningar på dessa plattformar. Kunskaper därutöver inom WindowsXP och OSX är meriterande. I arbetet kommer viss applikationssupport att ingå där särskilt kunskaper om Polopoly är meriterande.

Vi söker dig som har mycket goda meriter från arbete i en Servicedesk. Du har en god serviceanda, ett positivt bemötande och värdesätter kommunikation och samarbete. Du är noggrann vid utförandet av dina uppgifter och kan agera både självständigt och i samarbete med andra.

Önskvärda kvalifikationer är att du har högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom IT-området. Vi har implementerat ett processorienterat arbetssätt inom processen Incidenthantering och funktionen Servicedesk, varför vi gärna ser att du har ITIL kunskap på foundation nivå.

Eftersom många inom verksamheten är engelsktalande bör du kunna uttrycka dig i engelska i tal och skrift. Vi välkomnar särskilt kvinnliga sökande då majoriteten av våra medarbetare är män.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010