OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder ett arbete i en modern och väl utvecklad serviceorganisation inom IT vid Luleå tekniska universitet. IT-service är en självständig resultatenhet inom Luleå tekniska universitet. Vi levererar tjänster som stödjer universitetets studenter och anställda genom en processorienterad organisation. Vi på IT-service tillhandahåller hög kompetens och levererar kostnadseffektiva lösningar för att stödja och utveckla universitetets verksamhet. IT-service befinner sig mitt i en processorientering enligt processramverket ITIL. Vi behöver förstärka inom flera områden för att ytterligare höja vår leveranskvalitet.
Arbetsuppgifter
Till processerna Incident, Problem, Change och Release söker vi inom området serversystem dig som är målinriktad och har administrativ förmåga. Du kommer att arbeta med serverdrift inom ett brett område. Du fungerar som en intern resurs inom IT-service för de olika processerna.
Kvalifikationer
Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens inom IT-området. Vi har implementerat ett processorienterat arbetssätt inom processen Incidenthantering, SLM samt Problemhantering och funktionen ServiceDesk. Vi gärna ser att du har ITIL kunskap på grundläggande nivå.
Du har god kompetens i Unix- och Linuxbaserade servermiljöer samt Linux terminal/klientmiljö. Det är meriterande om du dessutom har goda kunskaper i distributionstekniker och virtualisering inom Linux, samt hur applikationer fungerar i terminalservermiljö och större nätverk. Vi har en blandad miljö varför goda kunskaper om integration med Windows- och Macmiljö är önskvärda.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är en strukturerad lagspelare med god problemlösnings- och kommunikationsförmåga. God kunskap om universitet och de system som universitetet nyttjar är meriterande. Vi välkomnar särskilt kvinnliga sökande eftersom majoriteten av våra medarbetare är män.