IT-administratör med sjöutsikt

IT-administratör med sjöutsikt

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och flexibel person, nyfiken på att lösa diverse utmaningar med en fot i orderhantering och den andra där den behövs bäst? Vi söker dig med tidigare erfarenhet av administration, som är kommunikativ i ditt sätt och vill assistera SEC Datacom på deras resa framåt. Tycker du dessutom om hundar och vill ha lunchutsikt över Mälaren? Välkommen med din ansökan!

Om rollen
Hos Datacom kommer du hantera ordrar, i förlängningen innebär detta allt från ren administration till kundkontakt och att lösa alla utmaningar som kan komma att uppstå längs hanteringskedjan. Om en produkt blir försenad på Kanarieöarna eller en leverantör får problem med sina lagerhyllor hittar du och dina kollegor lösningen! Du kommer att ha ett större ansvar för vissa leverantörer samt framgent författa offerter och samarbeta med kontoret i Danmark.

Din profil
För att utvecklas i rollen som orderadministratör på SEC Datacom ser vi att du är orädd, äger dina uppgifter och är van vid att arbeta strukturerat. Arbetsgruppen är idag ett välmående lag och vill ha dig som nästa kugge i maskineriet. Vidare är det viktigt att du är flexibel, kommunikativ och ser positivt på problemlösning. Under en inskolningsperiod kommer du att gå dubbelt med dina kollegor och bli trygg i din roll. Om du har ett intresse för IT-branschen eller vana av något ekonomisystem är det plus i kanten!

Skallkrav
• Svenska och engelska flytande, tal och skrift
• Tidigare tjänst inom administration eller annan erfarenhet vi bedömer som likvärdig
• Baskunskaper i Excel

Meriterande
• Vana av Microsoft Business Central (tidigare Dynamics)
• Övrig erfarenhet av ekonomisystem
• Intresse för IT-branschen

Om företaget
På SEC Datacoms kontor är stämningen familjär och ribban hög. De utstrålar en trygghet med sina 30 års erfarenhet av att erbjuda lösningar från världsledande tillverkare inom IT-säkerhet, nätverk, server/lagring och Unified Communications. Deras mission är att vara den föredragna värde- och kunskapsbaserade distributören av lösningar och produkter inom sina områden och de sätter stor ära i att vara enkla att handla med, samt värdesätter sin lokala närvaro särskilt högt.

Företagets erbjudande
• Friskvårdsbidrag
• Sjukvårdsförsäkring
• Familjärt team och vackra lokaler vid vattnet i Huvudsta
• Bonussystem

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Mars månad eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Hufvudsta gård, Solna
Arbetstider: Kontorstider, möjlighet till både flex och hybrid
Omfattning: Heltid, vikariat 10 månader med möjlighet till förlängning

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 9 mars 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024