IT-administratör med tekniskt intresse

Arbetsbeskrivning

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 600 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv.

I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Vårt utvecklingsarbete fortsätter där målsättningen är att Lessebo kommun gör en hållbar resa där vi är fler än 10 000 invånare 2025. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare.


ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av IT-frågor, samtidigt som du trivs med administration och service?
Lessebo kommun söker nu en IT-administratör till IT-avdelningen. Avdelningens uppdrag omfattar drift, support och utveckling av kommunens IT-miljö i samverkan med kommunens samarbetspartners. Avdelningen består av tre medarbetare och en chef, som tillsammans arbetar med att stötta kommunens alla verksamheter.
Som IT-administratör ansvarar för du för alla administrativa arbetsuppgifter på avdelningen och du förväntas också lösa enklare tekniska uppgifter. Du är ansvarig för kommunens inventarieregister och ansvarar för inköp av hårdvara och utbyte av densamma i enlighet med kommunens plan. Du stöttar verksamheterna i beställningar i våra system och är vår avtalskontakt med leverantörer. Du är länken som ser till att nya fastigheter och ombyggnationer utrustas med IT-lösningar i enlighet med verksamheternas behov. Du arbetar också med avdelningens kommunikation, till exempel genom att ta fram rutiner och lathundar samt utbildar chefer och beställare vid behov.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Planering och praktiskt genomförande av utbyten (datorer och iPads).
- Ominstallation av datorer och inrullning av iPads.
- Upprätthållande och uppföljning av inventarieregister.
- Leverantörskontakter gällande bland annat sortiment och priser.
- Fakturahantering, ekonomiuppföljning och prognosunderlag.
- Support till verksamheterna inom dina områden.
- Uppföljning av avtal och medverka i upphandlingar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för ordning och reda och som har relevant utbildning inom administration, ekonomi och/eller teknik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.

Du behöver ha ett tekniskt intresse och vara datorvan, men du klarar arbetsuppgifterna även utan att vara tekniker. Du har goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel samt har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet inom exempelvis ekonomi, inköp eller andra liknande uppgifter. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är en förutsättning för arbetet.

B-körkort (manuell växellåda) är ett krav.

Som person är du serviceinriktad och tillmötesgående samt har god samarbetsförmåga. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, och är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är fokuserar på lösningar och kommer gärna med idéer om hur man kan göra enkla förändringar för att underlätta arbetet för både kommunens verksamheter och IT-avdelningen i vardagen. Din förmåga att skapa en god struktur kommer tillsammans med din pedagogiska förmåga att göra dig till en uppskattad medarbetare hos oss.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Annika Sandgren
047812662
Förste kock Jesper Andersson
047812783
Arbetsmarknadschef Lars Hammar
0478-12677
Personalchef Jan-Peter Elf
0478-12525
Gunilla Arvidsson
0478-12555

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 78 36050 Lessebo
None

Postadress

Box 13
Lessebo, 36050

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024