IT-administratör sökes till vår kund i Stockholm (hybrid arbete)

IT-administratör sökes till vår kund i Stockholm (hybrid arbete)

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du att arbeta som IT inventarie-administratör för en viktig kund i Stockholm. Kunden driver i dagsläget ett IT-projekt och de är i behov av en konsult som kan ansvara för att ha kontroll över avdelningens tillgångar, inklusive att hålla reda på var inventarierna finns, vad som har köpts in och eventuella supportavtal. Uppdraget kan även innebära att beställa och köpa in ny hårdvara samt administrera mottagandet, lagringen och monteringen av denna.

Du kommer även att hantera administrationen av den externa telekom-affären. Det innebär att utföra uppgifter som att skapa passerkort för externa kunder samt entreprenörer, registrera avtal i systemet och ta hand om olika administrativa uppgifter som är relaterade till fakturering.

Kunden söker en junior konsult som är noggrann och organiserad, med fokus på struktur och detaljer. Det skulle vara fördelaktigt om personen har teknisk kompetens och förståelse för infrastrukturkomponenter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att gå ut på följande:

- Förvalta projektets inventarier i Excel eller ett annat system
- Ha koll på var ouppackad utrustning finns i lagret (t.ex. servrar, switchar, osv.)
- Ha översikt över var monterad utrustning finns (vilken datahall den befinner sig i och vad den används till)
- Avtal för support
- Tillverkning av accesskort
- Dokumentation av avtal
- Hantering av administrativa uppgifter kopplat till fakturering

Omfattning

Uppdraget förväntas vara fullbokat, med en beläggning på 80-100 %, under hela uppdragstiden. Den uppskattade omfattningen bör betraktas som en kvalificerad bedömning. Det framtida behovet kan vara både högre eller lägre än den kvantitet som anges här.

Krav

- Utbildning på gymnasienivå
- Minst två års erfarenhet inom IT under de senaste fem åren
- Minst ett års arbetslivserfarenhet inom hantering av IT-hårdvara enligt uppdragsbeskrivningen
- Minst ett års erfarenhet inom IT-support
- En säkerhetsprövning kommer att göras om du blir aktuell för rollen

Meriterande

Det är ett plus om du har arbetat inom Asset Management i minst 1 år.

Egenskaper

- Bra samarbetsförmåga och förmåga att ta initiativ
- Flexibel samt anpassningsbar när det gäller arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i din kommunikation
- Ödmjuk samt skapar lätt förtroende
- Arbetar självständigt och har tydliga mål
- Duktig på administrativa uppgifter
- Strukturerad samt välorganiserad
- Ordningssinne och uppmärksamhet på detaljer
- Kan arbeta effektivt i grupp

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-11-01
Slutdatum: 2024-10-31
Sista ansökningsdagen: 2023-09-29
Ort: Stockholm. Möjlighet till 50% distansarbete, enligt överenskommelse med kunden
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 29 september 2023

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024