IT-administratör till Advania

IT-administratör till Advania

Arbetsbeskrivning

Advania behöver stärka upp sin affärsadministration på produktsidan och orderhantering med en serviceinriktad och lagspelande IT-administratör!

Om Advania
Advania är ett nordiskt IT-företag verksamt på 29 platser i Sverige, Island, Norge, Finland och Danmark. Advanias uppdrag är att hjälpa sina kunder att arbeta smart och med genomtänkta IT-lösningar för att förenkla deras vardag. Läs gärna mer om Advania och deras kultur och värderingar här.

Om rollen
Som IT-administratör hos Advania kommer du arbeta som säljsupport och ansvara för att bidra till ökad effektivitet och kvalité i produktorderprocessen med fokus på kundnöjdhet. Du verkar för att utveckla affärer tillsammans med säljorganisationen inom Advania samt deltar i utvecklingen av befintliga och nya administrativa rutiner. Du samarbetar med såväl interna kollegor (affärsområdeschefer, säljare, ekonomi, affärsadministration m.fl.) som externa kontakter (kunder, produktleverantörer, distributörer, partners m.fl.).

Du kommer bland annat arbeta med:

- Administration av Advanias beställningsportal
- Orderläggning av produkter genom beställningsportal
- Bistå och ta fram produktinformation och prisuppgifter till kund och sälj
- Skapa offerter i systemet
- Vid behov medverka i säljprocessen som säljstöd
- Delta i säljmöten för utvalda affärsområden
- Leveransbevakning
- Använda Advanias stödverktyg som Agresso, Outlook, Portalen, CUBE, CRM m.fl.

Rollen är baserad i Liljeholmen, Stockholm och du rapporterar till Business Administration Manager. Teamet Business Administration som du kommer ingå i består av ca 13 personer inom innesälj och konsultadministration.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet som administratör och support inom IT-branschen där du kan ha arbetat med inköp och orderhantering. Har du erfarenhet som säljsupport ses det som meriterande. Du ska ha goda kunskaper inom IT-produkter och god systemvana, detta är något du kan vara självlärd inom. Du trivs att arbeta i en dynamisk miljö med individer som delar Advanias värdegrund - att alltid sätta kundens behov främst.

Vi ser att du motiveras av att på ett professionellt sätt genomföra och leverera bra kvalité och service till kunder och säljare/kundteam. Du gillar att skapa och upprätthålla goda relationer, har en administrativ ådra och brinner för service och kundnöjdhet. Vidare är du självgående samtidigt som du trivs att ha tätt samarbete med ditt team. Du är flytande i det svenska och engelska språket, i både tal och skrift.

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Advania. Som anställd hos oss har du kollektivavtal, med allt vad de innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid t.o.m. 31/1–2023
Tillträde: April månad

Låter detta intressant?
Kontakta oss gärna om du har frågor om tjänsten. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Advania Sverige AB (Stockholm)
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Liknande jobb


7 oktober 2024

Critical Environment Support Assistant

Critical Environment Support Assistant

7 oktober 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

7 oktober 2024