OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Brinner du för service? Då kanske du är en av våra nya IT-administratörer till Backoffice!
Vilka är vi?
Norrköpings kommun har höga ambitioner avseende digitalisering och strävar efter att hitta moderna och innovativa lösningar för alla som lever, verkar och gör besök i Norrköping. På Digitaliseringsavdelningen är vi omkring 90 anställda som arbetar brett inom IT- och verksamhetsutveckling med teknikens hjälp.
Vi stödjer kommunkoncernens verksamheter med support, drift, förvaltning och utveckling. Vi är också stolta över vårt tjänsteutbud som ständigt utvecklas och vårt viktiga arbete med IT-säkerhet. Tillsammans bidrar vi till en modern kommunkoncern som drar nytta av digitaliseringens möjligheter.
Kundservice IT är en av enheterna på Digitaliseringsavdelningen där Backoffice, Närservice, Servicedesk och E-learning ingår. Vårt uppdrag är att stödja och hjälpa övriga verksamheter inom Norrköpings kommun och deras ca 12 000 användare i IT-relaterade frågor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-administratör i Backoffice tar du emot inkommande beställningar från våra kunder. Beställningarna gäller IT-produkter (hård- och mjukvara) samt behörigheter till kommunens system.
Du lägger beställningar till våra olika leverantörer, där även leveransbevakningen ingår. I övrigt arbetar du med tilldelning av behörigheter, underhåll av kommunens inventarieregister för IT-produkter och kontering av fakturor.
Via telefon och mail svarar du på frågor gällande produkter, leveranser, fakturor mm. Du har ett nära samarbete med främst medarbetarna inom Digital arbetsplats och Närservice. Vissa leverantörskontakter ingår även i rollen.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och med minst 2 års erfarenhet från liknande arbete i en större organisation. Du har goda IT-kunskaper, vilket innebär att du är van att hantera ärendehanteringssystem samt officepaket. Även har dokumenterad erfarenhet med kundrelationer via telefon.
Rollen ställer stora krav på din förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Du har vidare goda kunskaper inom IT-produktrelaterat sortiment med ett intresse att ta del av produktförändringar som sker.
Eftersom du kommer vara avdelningens ansikte ut mot våra kunder, lägger vi stor vikt vid att du har en mycket god servicekänsla. Arbetet ställer krav på noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt, men att du även trivs med att arbeta i grupp tillsammans med de andra kollegorna på Digitaliseringsavdelningen.
Sammanfattningsvis söker vi dig som brinner för service och är engagerad och ansvarstagande.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 16 december, urval och intervjuer kan komma att ske löpande
Kontakt: Enhetschef Kundservice IT Ami Fransson, ami.fransson@norrkoping.se och Rekryteringsspecialist Alva Andersson, 011- 15 14 12, alva.andersson@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.