OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.
Arbetsuppgifter:
I rollen som IT-administratör ansvarar för att etablera och underhålla processer för IT-inköp tillsammans med IT-supportteamet och IT-leverantörschefen. Målet med tjänsten är att avlasta teamet med administrativa uppgifter och hitta sätt att effektivisera processer. Du arbetar nära IT-supporten med logistiska uppgifter såsom beställning och leverans av ny hårdvara till alla kontor och anställda globalt. Du kommer att ingå i ett växande team och arbeta nära IT-leverantörschefen och ge input om IT-behov av utrustning och licenser.
• Hantera inköp av IT-hårdvara och mjukvarulicenser
• Hjälp IT-supporten med biljetter vid behov
• Förbättra processer av inventering av ny/använd hårdvara
• Agera mellanhand mellan företagets leverantörer
• Uppdatera och dokumentera köpprocesser
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet ifrån IT-support eller mer administrativa tjänster
• Mycket goda kunskaper i engelska då koncernspråket är på engelska
• Eftergymnasial utbildning ses som meriterande
För att lyckas i rollen är du en självständig person som enkelt kan driva dina egna arbetsuppgifter utan att behöva konsultera med andra. Du är även en öppen och kommunikativ person som uppskattar samarbete med andra. Du trivs en växande och snabb miljö som förändras dagligen och kan enkelt koordinera dig fram samt hitta svar på frågor som inte alltid är givna. Vidare har du en öppen attityd till andra medarbetare och är allmänt positivt inställd. Slutligen ser vi att du är en problemlösare av rang som gillar att bidra med förbättringar och effektiva lösningar.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund