OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en utmanande position som IT-administratör inom en etablerad organisation? Denna roll innebär att du blir en viktig del av ett spännande projekt som fokuserar på att hantera och optimera IT-inventarier samt administrativa uppgifter. Här har du möjlighet att både utveckla dina tekniska färdigheter och bygga starka kundrelationer samtidigt som du säkerställer smidig drift och effektivitet. Läs vidare för att ta reda på mer om denna unika möjlighet.
Om rollen
I den här rollen kommer du att ha en nyckelposition i hanteringen och övervakningen av vår kunds IT-infrastruktur. Din vardag kommer att omfatta ansvar för inventarier, inklusive spårning av utrustning, hantering av inköps- och supportavtal samt administrativa uppgifter som passerkortshantering och avtalsregistrering. Du kommer även att vara involverad i inköp och hantering av ny hårdvara. Din erfarenhet och tekniska kompetens kommer att vara värdefulla tillgångar i detta projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Hantera inventarier i Excel eller system
• Övervaka ouppackad utrustning i lager
• Spåra monterad utrustning i datahallar
• Supportavtalshantering
• Skapa passerkort
• Registrera avtal i systemet
• Administrativa uppgifter i samband med fakturering
• Delta i säkerhetsprövning och möjliga möten
Arbetsplatsen är belägen i Sundbyberg, och möjlighet till distansarbete kan erbjudas upp till 50% i samråd med beställaren, beroende på arbetsuppgifterna.
Om dig
Vi söker dig som har en stark passion för teknik och en tidigare erfarenhet inom onsite IT-support som har gett dig förmågan att på ett tillförlitligt sätt hantera olika tekniska utmaningar. Dina kommunikationsfärdigheter är utmärkta, och du har förmågan att förklara tekniska ämnen på ett begripligt sätt, oavsett användarnas tekniska kunskapsnivå. Som person är du både självgående och har en stark förmåga att samarbeta i team. Du är ansvarstagande och kan ta initiativ i ditt arbete samtidigt som du är en utmärkt lagspelare som effektivt kan samarbeta med andra. Administrativa uppgifter är något du naturligt behärskar, och du är van vid att hantera detaljer i din dagliga arbetsrutin. Ordning och reda är en central del av din professionella styrka. För att lyckas i denna roll ser vi också att du uppfyller följande krav:
- Gymnasial utbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet de senaste 5 åren inom IT, inklusive minst 1 års arbetslivserfarenhet av hantering av IT-hårdvara och 1 års arbetslivserfarenhet av IT-Support enligt uppdragsbeskrivningen.
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Professionals strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.
Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Fredrika Holm via Fredrika.Holm@adecco.se.
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord - IT-inventarier, administrativa uppgifter, driftsäkerhet, kostnadseffektivitet, teknisk support, kundrelationer, IT-support, Sundbyberg, distansarbete, Asset management, Adecco.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147