OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder ett arbete i en modern och väl utvecklad serviceorganisation inom IT vid Luleå tekniska universitet. IT-service är en självständig resultatenhet inom Luleå tekniska universitet. Vi levererar tjänster som stödjer universitetets studenter och anställda genom en processorienterad organisation. Vi på IT-service tillhandahåller hög kompetens och levererar kostnadseffektiva lösningar för att stödja och utveckla universitetets verksamhet. IT-service befinner sig mitt i en processorientering enligt processramverket ITIL. Vi behöver förstärka inom flera områden för att ytterligare höja vår leveranskvalitet.
Arbetsuppgifter
Att stötta användare och hjälpa dessa, med fokus på hög servicenivå, är grunden i vår support. Till processerna Incident, Problem samt funktionen ServiceDesk söker vi dig som är serviceinriktad och har bred teknisk kompetens. Du har fokus på att hjälpa användaren i sitt dagliga arbete och fungerar som en intern resurs inom IT-service för de olika processerna.
Kvalifikationer
Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens inom IT-området. Vi har implementerat ett processorienterat arbetssätt inom processen Incidenthantering, Problemhantering och funktionen ServiceDesk, varför vi gärna ser att du har ITIL kunskap på grundläggande nivå.
Du har god kompetens och erfarenhet av användarstöd inom desktopmiljö och klientprogramvara. Det är meriterande om du har kompetens inom flera av Windows, Linux och Mac samt nät. Erfarenhet av användarstöd inom IT i en större organisation är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är en strukturerad lagspelare med god problemlösnings- och kommunikationsförmåga. God kunskap om universitet och de system som universitetet nyttjar är meriterande. Vi välkomnar särskilt kvinnliga sökande eftersom majoriteten av våra medarbetare är män.