OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 45 personer på Vård- och omsorgsanalys. Vi söker nu en it-ansvarig på halvtid som vill arbeta operativt och strategiskt med it-frågor i en mindre organisation. Tjänsten är placerad i staben, vår administrativa avdelning, där de interna stödfunktionerna är samlade.
Om rollen
Rollen som it-ansvarig innebär självständigt arbete med stort ansvar och variation i arbetsuppgifterna. Du samordnar kontakterna med vår it-driftsleverantör. Du arbetar också med strategisk och operativ planering och utveckling av it-verksamheten, och bidrar med expertis i frågor och utvecklingsprojekt som kräver it-kompetens. Du ansvarar för att utveckla myndighetens informationssäkerhetsarbete. Du arbetar även med andra arbetsuppgifter inom it-området, som beställningar, inventeringar, administration av t.ex. listor, behörigheter och utrustning, telefoni och programvaror m.m. Arbetet utförs i nära samarbete med dina kollegor i staben.
Vem är du?
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom data/systemvetenskap eller annan relevant eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig tillsammans med minst fem års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll i myndighet eller annan offentlig organisation. Erfarenhet av att ta fram styr- och stöddokument inom it- och informationssäkerhetsområdet är meriterande. Även erfarenhet av projektledning är meriterande, liksom erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är trygg och stabil, och du samarbetar på ett lyhört och smidigt sätt i grupper av medarbetare med olika kompetens och yrkesbakgrund. Du har gott omdöme och förmåga att se helheten för att kunna omsätta verksamhetens behov till konkreta lösningar. Du tar egna initiativ och har god förmåga att själv strukturera ditt arbetssätt och att arbeta med flera olika uppgifter parallellt, att driva ditt arbete framåt och slutföra dina uppgifter i tid. Vid behov har du förmåga att arbeta under tidspress.
God samarbetsförmåga är nödvändig för att lyckas med uppdraget. Inom myndigheten är vi vana vid att hjälpa varandra med arbetsuppgifter, även om ansvarsområdet kan vara något annat, och vi förutsätter att du delar detta synsätt.
Vad kan vi erbjuda?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla – vi arbetar med att ta fram policyrelevanta beslutsunderlag kring några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi ger goda förutsättningar för en sund balans mellan arbete och fritid, t.ex. genom möjligheter till förtroendearbetstid och till distansarbete två dagar i veckan. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag. Vård- och omsorgsanalys strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter en jämn könsfördelning samt etnisk, social och kulturell mångfald.
Tjänsten avser halvtid (50 procent) och är en tillsvidareanställning.
Organisatoriskt rapporterar du till stabschefen/chefsjuristen. Din arbetsplats är vid myndighetens kontor i centrala Stockholm.
Så ansöker du
Din ansökan med ett personligt brev och CV ska vara inkommen till Vård- och omsorgsanalys senast den 30 december, märkt med dnr:268/2022. Du söker tjänsten genom att skicka din ansökan till registrator@vardanalys.se.