OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar och vill arbeta i en familjär organisation där vi har roligt på jobbet? Då ska du söka till oss på Senzum!
Som It-ansvarig kommer du ha en bred roll inom Senzum. Arbetet består huvudsakligen av att driva IT-projekt inom organisationen från start till slut, stödja användare och hantera ärenden som inkommer via telefon eller via vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även få ta ett helhetsansvar för att driva AI, automationer och säkerhetsprocesser i alla våra IT-miljöer.
Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att vara varierande och inkludera allt från att snabbt lösa lösenordsproblem till att genomföra smidiga installationer, klientsupport (hårdvara och mjukvara), effektiv felsökning, både för datorer och mobila enheter, hantering av vår webb men även administrera konton och behörigheter i Active Directory.
Det förekommer även användarsupport i användning och konfiguration av Freshdesk och Zendesk.
Du kommer att få stora möjligheter till utveckling i takt med att du avancerar i din roll. Är du en lagspelare med utvecklingspotential vill vi gärna få med dig i vårt team!
Arbetsuppgifter
stödja medarbetare med IT-support, teknisk felsökning och problemlösning
hantera bolagets nätverkslösningar
arbeta med installation och underhåll av datorer och applikationer
arbeta med installation, underhåll och drift av servrar och plattformar
arbeta med vår telefoniplattform såsom växel, abonnemang och mobiler mm
stödja arbetet i andra linjens IT
hantera IT-incidenter
hantera licenser
agera kontaktperson mot leverantörer
Utveckling av interna system
upprätta och underhålla rutiner, instruktioner och lathundar samt övrig dokumentation kopplad till arbetsuppgifterna
stödja sälj-teamet med teknisk kompetens men även viss leads-bearbetning
Kvalifikationer
Vi söker dig med ca 5 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Som person är du serviceinriktad, nyfiken, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för teknik och tar dig gärna an utmanande ärenden, då du ser det som ett tillfälle att utvecklas.
Som person trivs du med att ge service, är initiativtagande, behåller lugnet i pressade situationer samt ser lösningar istället för problem. Du är strukturerad, ansvarstagande och noggrann samt tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Du har mycket god förmåga att möta och samverka med olika typer av människor. För att lyckas i rollen behöver du ha god pedagogisk förmåga och en helhetssyn i ditt sätt att analysera och lösa problem, både i team och självständigt.
Vi ser även att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper eller motsvarande erfarenheter inom följande är meriterande:
Windows 10/11/Server
CCNA/CCST
Mobila operativsystem som Android och IOS
MS Office / M365
MS Exchange
Active Directory
Databas, MSSQL, MySQL
Klienthårdvara
Antivirus
IT-säkerhet
Linux och webbserver administration
erfarenhet av ärendehanteringssystem, Freshdesk/Zendesk
Webbutveckling. html/css/js/php
Genesys PureConnect
Låter det som någonting för dig? Tveka inte att söka idag, då urval sker löpande.
Information:
Omfattning: 75%-100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Fast månadslön
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR/adm Manager Therese Franzén
013 310950
HR Admin Manager Therese Franzén
013 310950
0732740123
HR/adm Manager Therese Franzén
013 310950
HR/adm Manager Therese Franzén
013 310950
Karl-Johan Karlsson
010 22 16 242
Karl-Johan Karlsson
0720645732