OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av projektledning? Känner du dig redo att ta nästa steg i din karriär? Vi utökar nu vår organisation med en IT-ansvarig som kan arbeta både strategiskt och operativt. Om du vill vara med och påverka och projektleda våra framtida IT-satsningar så kan det vara dig vi söker till Trygghetsstiftelsen!
Om Trygghetsstiftelsen
Trygghetsstiftelsen bildades av parterna på den statliga arbetsmarknaden i samband med att Trygghetsavtalet trädde i kraft 1990. Verksamheten finansieras genom att alla statliga myndigheter betalar en årlig avgift som baseras på en procentuell andel av lönesumman. Från och med januari 2015 arbetar stiftelsen efter ett avtal kallat avtal om omställning. Kunder som anmäldes till Trygghetsstiftelsen innan dess omfattas av trygghetsavtalet för statligt anställda. Stiftelsen har cirka 30 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.
När en statsanställd blir uppsagd på grund av arbetsbrist eller när en anställd vars tidsbegränsade anställning löper ut anmäls hen till stiftelsen. Det är då Trygghetsstiftelsens uppgift att så långt som möjligt skapa förutsättningar för att han eller hon inte ska bli arbetslös. Det gäller även när någon till följd av omlokalisering väljer att inte följa med till den nya orten. Trygghetsstiftelsens stöd är individinriktat och utgår ifrån arbetslinjen. Vi sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Stockholm.
Din vardag
Som IT-ansvarig på Trygghetsstiftelsen har du en väldigt bred roll då du ansvarar för strategiska frågor för hela IT-miljön samtidigt som du även hanterar mindre frågor, såsom inköp av nya datorer. Trygghetsstiftelsen har påbörjat en spännande digitaliseringsresa och du kommer att fortsätta driva detta framåt, både när det gäller strategier men även i form av projektledare för de olika projekten. Du arbetar nära verksamheten för att samla in och förstå deras krav och du ansvarar även för test och release av projekten.
Tjänsten innebär också att du är ansvarig för våra system och du leder bl a ett internt forum gällande vårt CRM-system. Vidare är du kravställare mot våra underleverantörer samt ansvarig för avtalen och uppföljning av dessa. Vid behov händer det att du stöttar supportärenden även om detta primärt hanteras av tredje part. Du ingår i staben, har eget budgetansvar och rapporterar direkt till VD.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du vara driven och resultatinriktad -- en "do:er". Du är social, har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa relationer. Vidare är du en skicklig kommunikatör med en diplomatisk ådra. Du vågar ta beslut och har även en stor teknisk förståelse.
Formella krav inkluderar:
Ca 5 års erfarenhet som projektledare, förvaltningsledare eller motsvarande
Gärna erfarenhet av att vara Super-user/Admin för ett verksamhetssystem (meriterande med Lime CRM)
Meriterande med erfarenhet av leverantörshantering
Akademisk utbildning, KY-utbildning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i svenska, i tal såväl som skrift
VILL DU VETA MER?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Lundin på mobilnummer 073-961 3048.
Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan utan sök nu!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G