IT-ansvarig samordnare sökes til uppdrag på Ena Energi

IT-ansvarig samordnare sökes til uppdrag på Ena Energi

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag med start i september och 4 månader söker vi en IT-ansvarig/samordnare/beställare/projektledare till Ena Energi i Enköping

Om uppdraget

I rollen som IT-ansvarig/samordnare/beställare/projektledare ser ENA rollen som sammanhållande för samtliga IT-relaterade frågor. Till hjälp i sitt arbete har IT-rollen upphandlade Advania som stöd och utförare. Tjänsten är ny vilket innebär att IT- ansvarige kommer att ha stora möjligheter att själv påverka och utforma rollen.

Dina arbetsuppgifter

Kunskap och erfarenhet inom IT system på strategisk nivå. Rollen ska ha förståelse hur IT kan integreras mellan olika system för att skapa en bra struktur hos ENA. Det innebär inte att rollen ska koda utan ha tillräckliga kunskaper och erfarenhet för att kunna kravställa gentemot interna användare och extern leverantör samt vara en god beställare och projektledare.

Det är viktigt att rollen har förståelse för gällande IT lagar och föreskrifter och kan implementera aktiviteter i verksamheten för lagefterlevnad samt löpande och i samråd med ENAS ledning arbeta för att ENA i alla lägen följer de aktuella lagar, förordningar, regler och föreskrifter som ställs på verksamhet. t.ex. NIS-direktivet, GDPR, hantering av informations- och säkerhetsincidenter mm.

Vara den som löser IT-relaterade frågor så som standardisering av datorer, utrustningen samt tar fram riktlinjer och rutiner för användning av informationstillgångar.

Rollen ska även arbeta fram instruktioner och rutiner gällande ENAS yttre säkerhet såsom passagesystem och kameraövervakning.

Stöd för verksamheten i digitalisering av möjliga delar.

Ta fram styrande dokument för IT-verksamheten, t ex policy, instruktioner. Vidare behöver dessa styrande dokument för IT-verksamheten kommuniceras i verksamheten via intranät/utbildning etc.

Kontaktperson, beställare och uppföljning gentemot Advania

Driva implementerings/integreringsprojekt gällande t ex.
o Integration mellan faktureringssystem Xellent, Lime och ”Mina sidor”
o IDUS
o Integration från t ex. ekonomisystemet Unit4 Agresso, vågdata från SDC/Viol till Power BI.
o Implementering av inköpsmodul mm.

Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Dina kvalifikationer

Du har utbildning och erfarenhet som är relevant för denna roll och är trygg i denna roll.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 21 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024