IT-Ansvarig - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Ipsos söker en lösningsorienterad IT manager med hög servicenivå!

Ipsos är ett av värdens största undersökningsföretag som finns in drygt 85 länder. Våra kunder är stora internationella och nationella företag där våra insikter och rekommendationer är underlag till företagens kommersiella beslut. Som en del av vår affärsidé ska vi alltid erbjuda de senaste tekniska lösningarna varför en IT Manager hos oss blir extra viktig för vår verksamhet.

Som person har du en hög servicenivå med en lösningsfokuserad inställning. Du har lätt för att sätta dig in i andras problem och du motiveras av att hjälpa andra. Vidare ser vi att du känner stort ägandeskap för de arbetsuppgifter som du åtar dig och färdigställer det du påbörjat. Du är innovativ och tänker utanför ramarna med nyfikenhet att lära sig nya verktyg och tekniker. Du motiveras av frihet under ansvar och kan arbeta fritt med utgångspunkt av ett satt ramverk.

Affärsmässighet, ansvar, professionalism och integritet är a och o. Utöver kollegor i toppklass kan vi erbjuda dig en positiv arbetsplats med bland annat frukostar och pubar för anställda.

Om tjänsten:
- Ansvara för den dagliga IT-verksamheten som support, drift & underhåll av datorer och servrar
- Driva olika typer av interna och externa IT-projekt samt hjälpa anställda som tekniskt projektstöd
- Införa globala it-lösningar både självständigt och tillsammans med globalt IT-Team
- Förbereda budgetförslag, projektsupport, wifi, behörigheter och säkerhet
- Licenshantering
- Ansvar för Mobiltelefoni, larm och passagesystem
- Hantera egen A/V utrustning med streaming och inspelning, inkusive inköp
- Göra pedagogiska IT-Instruktioner
- Automatisering
- Rapportera förbättringsmöjligheter

De inkommande problemen kan gälla allt från användare som behöver nytt lösenord, har nätverksproblem, mobiltelefoninställningar, generella problem med filer till mer avancerade problem. Förutom support via mail, telefon och fjärrstyrning, kommer du även att sköta support på plats hos medarbetarna eller när de kommer förbi servicedesken.

Utöver support för datorer och mobiler kommer du även att ha hand om supporten för konferensteknik där du ser till att Skype-möten fungerar som de ska. Servicedesken fungerar som en första linjes supportfunktion vilket menas med att du eller din kollega kommer vara den första kontakten mot användaren.

Du har:
- Relevant akademisk utbildning med minst 5 års erfarenhet i liknade roll
- Erfarenhet av support, drift, installation av hård- och mjukvara.
- Windows server 2008-2016, Windows 7-10, tunna klienter.
- Applikationer som Microsoft Office 365, McAfee, Adobe, Veeam, Hogia, Terminal services, Fizz mm
- Kännedom om nätverksuppbyggnad
- Meriterande med erfarenhet av att kravställa mot externa leverantörer
- Det är meriterande om du har kunskap AV-teknik
- Hög förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Startdatum och lön efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, med placering i Stockholm.

Skicka ditt CV och ansökan till jobb@ipsos.com Skriv "IT manager" i rubrikraden. Ansökningar kommer att hanteras vartefter de inkommer. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta: pernilla.wrangdahl@ipsos.com

Vi sparar din ansökan till dess att rekryteringen är klar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektkoordinator Linda Högman
0611349724
Mariana Ström, Service Line Leader Innovation

Pernilla Wrangdahl, HR Director Nordics

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ipsos AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 22 augusti 2018

Besöksadress

Köpmangatan 1
Härnösand

Postadress

Box 12236
Härnösand, 87130

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024