OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Castra Syd rekryterar ny IT-ansvarig till Allard Support for Better Life i Helsingborg.
Vem är Allard Support for Better Life?
Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer och vi tar ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 350 anställda, varav ett 40-tal arbetar på huvudkontoret i Helsingborg. Verksamheten i Norden bedrivs i Camp Scandinavia AB. Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Vi är ett företag som växer och är lönsamma vilket innebär att vi kan erbjuda bra utvecklingsmöjligheter.
Vad innebär rollen som IT-ansvarig hos oss?
Som IT-ansvarig på Allard har du en bred och ansvarsfull roll där stabil IT-miljö och service i världsklass står i fokus. Du arbetar nära dina kolleger både på IT-avdelningen och i övriga koncernen. Arbetsuppgifterna kan variera från hantering av IT-projekt till ren användarsupport. Det är viktigt att du har ett proaktivt synsätt, är bra på att bygga relationer och är en fena på det mesta som har med IT att göra.. IT är en viktig funktion i vår verksamhet och din roll är central för oss och vår framgång.
Dina arbetsuppgifter
- Löpande avstämningar och projekthantering med IT-leverantör
- Intern IT-support för koncernens användare
- Drift och utveckling av kommunikationsinfrastruktur
- Klienthårdvara, skrivare och telefoni
- Bollplank och tekniskt ansvarig i projekt initierade i koncernen
- Förhandla avtal med leverantörer av IT-utrustning
Du behöver erfarenhet av:
- Nätverk
- Klienthantering - Windows
- Leverantörsrelationer
- GPO
- Intune
- Office 365 - administration
Vem är du?
På Allard är det viktigt att kunna samarbeta och på ett naturligt sätt hjälpa och stötta sina kollegor. Du har förmågan att skapa relationer med både interna och externa partners. Vi söker dig som med hög servicekänsla, engagemang och skicklighet samt på ett självständigt och ett initiativrikt sätt klarar av att, i en utvecklande miljö, ta ansvar för drift, underhåll och utveckling av vår Tekniska Infrastruktur. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du behöver vara positiv, kommunikativ, kunna lyssna av andra och förstå deras behov, samt ha stor service- och ansvarskänsla.
Du ska behärska svenska och engelska för god kommunikation både internt och externt.
Ansökningar utvärderas löpande.
Vad får du hos Allard?
Hos oss möts du av engagerade medarbetare som dagligen jobbar med produkter som förbättrar människors vardag. Vi är ett framgångsrikt bolag med stabil ägargrund med dotterbolag i ett flertal länder. Vår företagskultur präglas av prestigelöshet och vi är inne i en tillväxtresa. Här kommer du till ett härligt gäng och en arbetsplats som kan erbjuda bra villkor och en möjlighet att växa i din roll.
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta tobias.lindberg@castra.se
Tfn: 073-5 45 89 42
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Florentin
0705788391