OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krambo Bostads AB är ett modernt fastighetsföretag som ägs av Kramfors kommun via den kommunala bolagskoncernen Kommunhus AB. Krambo är Kramfors största fastighetsägare med nästan 300000 m2 ägda och förvaltade fastigheter.
Krambos uppdrag är att vara Kramfors kommuns bostadspolitiska verktyg för att kunna trygga bostadsförsörjningen i kommunen, påverka boendeintegrationen samt öka valfriheten och inflytandet i boendet. Bolaget skall ha ett aktivt samhällsengagemang och tillsammans med kommunen och andra intressenter medverka till en positiv utveckling och göra kommunen attraktivare som bostads- och verksamhetsort i regionen. Bolaget skall i övrigt på långsiktiga och affärsmässiga principer skapa förutsättningar för den kommunnytta som motiverar Kramfors kommun att äga bolaget. Mer information kan hämtas på hemsidan: www.krambo.se
Arbetsbeskrivning
Som IT-och administrativt ansvarig kommer du att ha en central roll mellan våra verksamheter och ansvara för utveckling och daglig drift samt vara kontakt/beställare mot externa leverantörer.
I dina arbetsuppgifter ingår framförallt att vårda och utveckla vårt affärssystem, allt ifrån att felsöka och driva projekt och ansvara för inköp och upphandling. Arbetet innebär många kontakter både inom och utom företaget. Du kommer att arbeta nära vår controller och förväntas fungera som bollplank i olika frågor som rör ekonomifunktionen. Du förväntas att själv driva, ta initiativ och hitta lösningar.
I övrigt så ska du hantera uppdrag och beställningar från verksamheten, analysera och utvärdera IT-och telefonilösningar, samordning mot IT-partner och andra leverantörer samt bygga strukturer i till exempel intranätet. IT-ansvarige rapporterar direkt till VD.
Rollen innebär även följande ansvar och uppgifter:
- Ansvara för och utveckla de administrativa processerna tillsammans med olika IT-verktyg
- Registervård och uppdateringar
- Utveckling av datasystem
- Datautbildningar
Tjänsten är placerad i Kramfors och vi ser att du är bosatt inom regionen.
Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning från högskola/universitet med inriktning IT. Du har några års arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har arbetat inom fastighetsbranschen.
För denna roll krävs att du har erfarenhet av att självständigt driva och planera projekt samt att du har god IT-kompetens och stor bredd i dina kunskaper med viljan att använda dem. Vi ser också att du har vana och förståelse från ekonomiområdet. Då vi arbetar i ett fastighetssystem (Vertex) ser vi gärna att du har erfarenhet från liknande system.
Viktiga personliga egenskaper för denna tjänst är en utåtriktad läggning och en helhetssyn och analytisk förmåga men du behöver också vara operativ och energisk och få mycket gjort i vardagen. Förmåga att kommunicera och att skapa goda relationer med användare har stor betydelse för hur du kommer lyckas i den här rollen. Då vi inte har någon IT avdelning måste du vara självgående, initiativtagande och prestigelös.
Kontaktperson
Vi samarbetar med Experis Finance och har du frågor är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-3774546 eller 060-646547. kfr@se.experis.com. Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha senast den 23 februari vi länken nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20