IT-ansvarig till Scanjet Marine & Systems

IT-ansvarig till Scanjet Marine & Systems

Arbetsbeskrivning

Ser du dig i framtiden hos ett bolag där ditt initiativtagande och driv kan ta plats och göra skillnad? Scanjet Marine & Systems ser fram emot att välkomna en kollega i rollen som IT-ansvarig!

Med 50 års erfarenhet är svenskägda Scanjet Marine & Systems ett världsledande och innovativt företag som tillverkar och distribuerar produkter för Marina och Industriella applikationer. Genom vårt huvudkontor i Sverige och med anläggningar i hela världen är vi leverantörer av intelligenta tankhanteringsprodukter och det unika ITAMA-systemet för alla marina och offshoreapplikationer.

Om tjänsten:

Som IT-ansvarig för Scanjet Marine & Systems har du ett nära samarbete med företagets ledning och ansvarar för drift, support och förvaltning av företagets IT-miljö. Den dagliga driften/supporten sköts av en extern samarbetspartner, där din uppgift blir att synkronisera och övervaka. I denna roll är du också kontaktperson och sammanlänkande för andra viktiga IT-funktioner såsom ERP, CRM, PDM, CAD, CAM samt ett antal egenutvecklade program.

Dina arbetsuppgifter innefattar även:

- Att leda, styra och delta i det dagliga arbetet på IT-avdelningen där du och en kollega ingår.
- Ta fram underlag till ledningen för att besluta om framtida IT-inriktning och IT-upphandlingar.
- Vara behjälplig vid olika typer av IT-projekt inom Scanjet-gruppen, såsom implementering av Monitor, CRM, Scanjet Register m.m.
- Leda utvecklingsarbetet av våra egna system i samråd med de olika processägarna.
- Ansvara för dokumentation och hantering av risker relaterat till IT-tjänster.
- Ansvara för förändringar och implementering av företagets IT-Policy.
- Behjälplig i budgetprocessen för IT-området och processägare för IT-processen.


Vem är du?

För den här tjänsten sätter vi stort värde vid dina personliga egenskaper, och vi tror att du är en person som skulle beskriva dig som driven och självständig. Du arbetar strukturerat med god planeringsförmåga och tycker om nya utmaningar.

Vi tror att du:

- Har erfarenhet av IT-drift sedan tidigare och förstår ett modernt företags IT-behov.

- Har goda kunskaper i engelska, då många av våra systerbolag i koncernen finns utomlands.

Har du kunskap inom programmering, SQL och något ERP-system är det meriterande.

Vad kan du förvänta dig av oss?

Hos oss kommer du få möjlighet att påverka ett växande bolag genom kontaktytor både nationellt och internationellt. Bolaget har höga ambitioner och våra beslutsvägar är korta.

Vår kultur är inbjudande och familjär och du kommer i denna roll få möjligheten att interagera med flertalet utav våra kompetenta kollegor i olika team. Vi prioriterar våra medarbetare och tycker det är viktigt att erbjuda personlig och professionell utveckling. Utöver detta har vi självklart bra förmåner.

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Placering är antingen Sjöbo eller Göteborg, med möjlighet till hybrid remote. Resor kan förekomma.

Anställningsform:

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Dataskyddssamordnare till Nacka Energi

11 maj 2023

11 maj 2023

11 maj 2023