OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT ansvarig till VIVAB
Vatten & Miljö i Väst AB (VIVAB) ansvarar för vatten, avlopp och avfallshantering i Varbergs och Falkenbergs kommuner. Med 160 anställda och en omsättning på 350 miljoner kronor driver VIVAB en verksamhet som berör runt 100 000 personer och utgör därmed ett av landets större vatten- och avfallsföretag.
Gå gärna in på www.vivab.info [ http://www.vivab.info/ ] och läs mer om vad som är på gång hos oss.
IT ansvarig till VIVAB
Arbetsuppgifter
Som IT ansvarig hos oss har du ett helhetsansvar för VIVABs IT-system och applikationer. VIVAB har idag en struktur där IT-driften sköts av extern leverantör som utvecklar, driftar och supporterar IT-miljön. Du kommer att vara VIVAB:s kontaktperson i alla IT-relaterade frågor och din uppgift blir att koordinera/kravställa leverantörer, du är ett stöd till våra systemförvaltare vid exempelvis uppgraderingar och införande av nya system.
Tjänsten innehåller ett brett arbete med IT och systemfrågor. Arbetet är till stor del strategiskt men samtidigt är du en del av den dagliga verksamheten som ofta handlar om att hitta bra rutiner och lösningar på praktiska frågeställningar.
Resor till våra andra enheter i kommunen förekommer med jämna mellanrum.
Våra system ska understödja verksamheten och i ditt ansvar ingår att identifiera möjliga förbättringsåtgärder och bidra med förbättringar som stödjer verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Att vara kravställare samt kontaktperson gentemot våra leverantörer och konsulter
• Se till att det finns gällande avtal för IT-drift och inköp
• Att vara systemförvaltare för vår informations- och samarbetsportal där vårt intranät som bygger på Sharepoint ingår
• Se till att vi har fungerande bra processer och rutiner
• Fortsatt utveckling av vår nuvarande miljö samt vara uppdaterad kring våra behov framöver
Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du har en IT-bakgrund med relevant utbildning och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör dessutom ha kunskap om Sharepoint. Som person är det viktigt att du är prestigelös.
Då du har många kontaktytor inom organisationen vill vi att du har en god social kompetens och att du har en pedagogisk och kommunikativ förmåga med lyhördhet för verksamhetens behov. I ditt arbete är du strukturerad, självgående och drivande. B-körkort är ett krav och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar VIVAB med Dfind IT. Du söker tjänsten via registrerat CV på www.dfind.se/it [ http://www.dfind.se/it ]. Vi arbetar med löpande urval så dröj inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Frågor rörande tjänsten besvaras av Pia Tegnér Rydeving på pia.tegner@dfind.se [ mailto:pia.tegner@dfind.se ] eller 0733-573607.
Uppdragsgivare: VIVAB
Ort: Falkenberg
Omfattning: Heltid
Keywords: IT-ansvarig, ”IT manager”, ”IT coordinator”, IT koordinator, IT samordnare, Systemförvaltare, kravställare, Sharepoint
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård