IT-ansvarig verksamhetsutvecklare på Helsingborg kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som verksamhetsutvecklare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med kundens fokus.

Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter. Vi strävar efter att möjliggöra för kund att lösa sina ärenden själv. Det ställer krav på att vi löpande ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.

Helsingborgs kontaktcenter är en del av stadsledningsförvaltningen men jobbar på uppdrag för hela staden.

Arbetsuppgifter
En av de centrala arbetsuppgifterna för denna tjänst är att vara systemförvaltare för enhetens verksamhetssystem, bland annat Microsoft Dynamics CRM och Mitel Contact Center Enterprise samt chatt- och botverktyget. Du har också ansvar för att koordinera utvecklingen av verksamhetssystemen utifrån användarnas och verksamhetens behov. Du säkerställer att verksamheten har rätt tekniska förutsättningar och utrustning.

Som verksamhetsutvecklare med systemkompetens ingår du i ledningsstödets utvecklingsgrupp som fokuserar på att utveckla stadens serviceprocesser.

Du kommer även stödja enhetschef och sektionschefer i analys av statistik från webb, telefoni och ärendehantering i syfte att skapa rätt bemanning och säkerställa en bra information och service till våra invånare, företagare, föreningsliv och besökare.

Andra uppdrag är att stödja enhetens ledningsgrupp med arbetsuppgifter som till exempel att leda utvecklingsprojekt, beställningar, utredningar och upphandlingar samt delta i pågående utvecklingsarbete på enheten.

Kvalifikationer

• Utbildning på högskolenivå eller motsvarande
• Förmåga att förstå hur system är uppbyggda och hur de kan och bör utvecklas utifrån verksamhetens behov.
• Erfarenhet av att driva utveckling av processer och IT-system
• Erfarenhet av kravställning och upphandling av IT-system samt konsulttjänster.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
• Förmåga att slutföra uppsatta mål utifrån verksamhetens prioriteringar

Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att vara analytisk, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande.  Du tar egna initiativ och kommer med förslag till nya arbetssätt. Förklarar och har argument för en föreslagen riktning. Har förmågan att förstå olika lösningsförslag och efter avvägning föreslå den bästa lösningen.

Vi erbjuder
Detta är en spännande tjänst med mycket utveckling då stadens digitalisering går snabbt. Under ditt första år kommer du att driva införandet av en ny kontaktcenterlösning samt att driva vidareutvecklingen av stadens chattbot Sally.  Du kommer även vara med och vidareutveckla kontaktcenters arbete med statistik och uppföljning. I vår verksamhet finns det mycket att lära och att utforska. Vi vill på sikt testa AI och andra digitala innovationer för att bygga den smarta staden. Vi vill skapa den bästa kommunala servicen tillsammans med dig.

Meriterande:


• Erfarenhet kring att analysera och presentera data i Excel, PowerBI/Qlick Sense     
• Dokumenterad erfarenhet av processledning/projektledning
• Erfarenhet av kundtjänst/call center verksamhet

Erfarenhet krävs. 

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-03-13. Urval sker löpande. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid, 100%

Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse.

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


24 oktober 2024