IT-arkitekt, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Arkitekten ska fokusera på besluten bakom varför vissa modeller och artefakter produceras och varför en lösning väljs för ett specifikt behov, mer än de faktiska modellerna och artefakterna som produceras.

Kunden söker en konsult med erfarenhet av att bygga arkitektur/lösningskartor och att designa, integrera och hantera infrastrukturlösningar på företagsnivå. Du ska ha förståelse för nätverk och säkerhetsteknologier och koncept. För att lyckas behöver du även ha god förståelse för Windows Desktop-lösningar / Digital arbetsplats och molnlösningsarkitektur. Kunden söker en konsult som är flytande i engelska.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Möjlighet att tillhandahålla tekniska systemlösningar, bestämma övergripande designriktning och ge rekommendationer för komplexa tekniska problem inom området Output management.
- Arkitekturmodellering och dokumentation
- Förståelse för Digital Workplace-lösningens ekosystem i en företagsmiljö. Detta inkluderar Windows, Active Directory, SCCM, GPO, säkerhet etc.
- Bra förståelse för Workplace-utskriftskoncept (både molnbaserade och andra lösningar) för Windows-, Citrix- och MAC-klienter.
- Bra förståelse för skrivares system för tonervarningar, övervakning, konfiguration och firmwareuppdateringar.
- Bra förståelse för applikationsutskriftskoncept (Mainframe-utskrift, Windows Application-utskrift, SAP-utskrift, iSeries-utskrift etc.) eller har rätt anda, potential och iver att lära sig eftersom Output Management är ett brett område.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 25 februari 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

AI Risk Lead

AI Risk Lead

20 november 2024