OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 52316-2009 Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät.Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer.Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle. Vi söker IT-arkivarie till avdelningen för Gemensam service Placering Östersund alternativt Stockholm I Försäkringskassans dokumenthanteringsenhet ingår sektionen för arkiv och diarium.Vi arbetar med att leda arbetet med arkiv- och dokumenthanteringsfrågor och styr, förvaltar och utvecklar Försäkringskassans diarieföring och arkivering.Vi ska nu utöka vår grupp med en arkivarie som i huvudsak kommer att arbeta med inriktning mot Försäkringskassans digitala dokumenthantering.Arbetsuppgifter Arbetet innebär bland annat att leda arbetet med digitala dokumenthanteringsfrågor och elektronisk arkivering inom Försäkringskassan.Du kommer bland annat att bevaka strategiska dokumenthanteringsfrågor inom Försäkringskassan, delta i utvecklingsprojekt som sakkunnig inom området och bevaka utvecklingen i omvärlden.Du kommer att utreda bevarande och gallring av digital information och arbeta med regelverk för elektronisk arkivering.Du kommer även delta i arbete med framtagande av styrande och stödjande dokument och fungera som stöd till verksamheten inom området, Formell kompetens Du ska ha en akademisk examen med minst 40 poäng (eller 60 hp) arkivvetenskap där systemvetenskap eller motsvarande har ingått.Vi ser gärna att du har arbetat som arkivarie på myndighet i flera år och har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete med inriktning mot digitala arkivfrågor.Kompetensprofil Vi söker dig som är resultatinriktad, utvecklingsbenägen, kvalitetsmedveten och utåtriktad.Du har förmåga att kunna planera och organisera.Arbetet ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, informera och att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.Övrigt Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.Körkort är en fördel.Placering i Östersund alternativt Stockholm.Ansökan Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 52316-2009 senast den 13 oktober 2009.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka din ansökan genom att klicka här nedan.Försäkringskassan arbetar aktivt för en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökande oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.