OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt?
Locum är ett fastighetsbolag som bidrar till samhällsnyttan och vi har bestämt oss för att bli ledande inom utvecklingen av vårdmiljöer i Sverige.
Till vårt hjälpsamma och kompetenta gäng söker vi en IT-arkivarie. Rollen passar dig som tycker om att kombinera operativ IT-arkivering med utvecklingsarbete!
Arbetsuppgifter
Om rollen
Som IT-arkivarie på Locum arbetar du operativt med digital information. I tjänsten ingår sedvanliga arkivarieuppgifter som till exempel förteckning enligt verksamhetsbaserad informationsredovisning, utbildningar samt kravställning vid inköp, utveckling och avveckling av system och migrering av information.
I tjänsten ingår även att delta i utveckling av våra processer för arkivering av digital information och leveranser till regionens e-arkiv, utföra gallringsutredningar på stora informationsmängder samt vara med och utveckla och implementera effektiva arbetssätt för digital informationshantering och digitalt bevarande.
Rollen är verksamhetsnära och vanliga kontaktytor är till exempel våra olika systemförvaltare. men även verksamheten i stort. Du är behjälplig med att informera och svara på frågor från medarbetare om vilka föreskrifter och rutiner som gäller inom dokumenthantering, arkivvård och relaterade frågor om offentlighet och sekretess.
Du kan även förvänta dig ett nära och löpande samarbete med bolagets strateg för informationshantering samt vår registrator. Enheten du ingår i rapporterar till Fastighetsdirektören. Locum sitter i ljusa, luftiga lokaler centralt på Södermalm i Stockholm. Vi tillämpar även hybridarbete anpassat utifrån verksamhetens behov och individens eget önskemål.
Kvalifikationer
Kvalifikationer och erfarenheter
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå inom exempelvis systemvetenskap.
För att passa för och trivas i rollen har du tidigare arbetat som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller i en motsvarande roll. Genom dessa roller har du förskaffat dig mycket god kännedom om regelverk, standarder och praxis inom arkivering. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av digital arkivering.
Du behöver också kunna uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift.
Du är extra intressant för oss om du har något av följande:
- erfarenhet av operativt arbete med leveranser till e-arkiv
- arbetat med implementering och avveckling av system såsom dokument- och ärendehanteringssystem eller fastighetssystem
- erfarenhet av menprövningar och sekretessbedömningar
- kunskap inom fastighets- och byggprojektområdet
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för denna roll behöver du:
- vara analytisk och självgående
- vara kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad
- leverera i tid
- bidra till ett gott samarbete
Villkor
Om Locum och vad vi kan erbjuda dig
Locum förvaltar, bygger och utvecklar cirka två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.
Vår kultur präglas av våra gemensamma ledord och värderingar och hos oss finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Vårt sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.
Ansökan
Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte med att skicka in din ansökan. I din ansökan önskar vi att du bifogar CV samt personligt brev. Du söker jobbet genom vårt rekryteringssystem. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Josefsson, enhetschef Service på telefon 08-12317301 eller mail erik.josefsson@regionstockholm.se.
Välkommen in med din ansökan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb