IT-avdelningen söker en integrationsspecialist/förvaltare

IT-avdelningen söker en integrationsspecialist/förvaltare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Karlstad är en attraktiv tillväxtkommun och en motor i Värmland med cirka 95 000 invånare och 7000 medarbetare som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vi har stort fokus på tillväxt och långsiktig hållbar utveckling. Vårt arbete bygger på helhetssyn och vi arbetar tillsammans inom koncernen för att våra tjänster och vår service ska bli så bra som möjligt för dem vi är till för, det vill säga Karlstadsborna,

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

IT-avdelningen består av 55 medarbetare som tillsammans sköter kommunens gemensamma IT-infrastruktur och levererar IT-tjänster till alla verksamheter. Samtidigt som vi i vardagen levererar, ger support, underhåller och utvecklar våra IT-tjänster så är vi en viktig partner till kommunens verksamhetsutveckling med IT som stöd.

Vi på Karlstads kommun IT är mitt i en spännande utvecklingsresa inom integration.
Vår ambition är att tillsammans etablera ett nytt arbetssätt och förvaltning där du kommer få vara med från början. Vi kommer implementera en ny integrationsplattform där API management och integrationsstyrning är tydliga delar.



ARBETSUPPGIFTER
Som vår integrationsspecialist så kommer du jobba i en dynamisk miljö med den senaste tekniken Microsoft kan erbjuda. Du är van att fånga och dokumentera kundens kravbild, driva workshops, skapa och rekommendera kundlösningar samt hantera kundförväntningar.

Du kommer vara ett stöd och hjälpa vår verksamhet att utveckla integration och realisera nya krav och önskemål, ofta i samverkan med våra leverantörer.

• Delta i arbetet med att implementera API Management
• Vara delaktig i migreringsarbetet till en ny integrationsplattform
• Förvalta, felsöka och följa upp kommunens integrationslösningar
• Fånga upp verksamheternas behov och möta upp förändringar
• Hålla verksamheterna informerade inom området
• Ansvara för integrationsloggningen samt loggningspolicy
• Leda utvecklingsuppdrag och kravställning gentemot våra leverantörer
• Delta i utvecklingsarbete kring att utmana befintliga arbetssätt och metoder


KVALIFIKATIONER
Krav
• Högskoleutbildning inom IT-området, alternativt har du eftergymnasial eller annan utbildning förvärvad i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdigt.
• Vi söker dig med minst 1-års systemutveckling, gärna runt systemintegration, du ska förstå processer och ha erfarenhet kring förvaltning.
• Du ska ha dokumenterad erfarenhet kring systemintegration, programmeringsspråk som exempelvis C#, SOAP- och Rest-tjänster samt kunskap om xml och JSON.
• Erfarenhet av integrationsplattform exempelvis: On-Prem eller molnbaserad, BizTalk server eller Azure Integration Components.

Meriterande
• Utvecklarbakgrund, erfarenhet kring förvaltning och kundansvar
• Intresse och engagemang i att förstå processer.
• God analytisk förmåga (analysera resultat och återanvändbara lösningar).
• God förmåga att samarbeta med andra och skapa nätverk
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt, planera och följa upp eget arbete

Du förväntas kunna agera självständigt och resultatinriktat i såväl utveckling som förvaltning och kan hantera flera parallella uppgifter. Ska kunna arbeta med förbättringar inom både teknik och arbetssätt och ha god förmåga till problemlösning och felsökning.

Som person är du kommunikativ, strukturerad, har god samarbetsförmåga och social kompetens och ett stort driv av att utvecklas. Du är nyfiken på ny teknik, tar gärna egna initiativ och trivs med att arbeta i team där du delar med dig av din kunskap. Du räds inte nya utmaningar och tycker om att ha kundkontakt.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024