OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en IT-intresserad person som gillar kundkontakt?IT-bolag söker medarbetare till bolagets servicedesk Affärsverksamheten består i att hjälpa kunder att hitta effektiva lösningar för deras IT-infrastruktur.Arbetsplatsen består idag av ca 250 ambitiösa medarbetare och är beläget i fina och ljusa lokaler i Kista Science Tower. Arbetsbeskrivning: Du kommer att ingå i ett service- och kundtjänstteam på nio personer där din främsta uppgift kommer vara att hjälpa några av bolagets största kunder främst inom bank och finans med lättare tekniska- problem.Om du inte lyckats lösa problemet ligger det i ditt ansvar att skicka vidare informationen/ärendet till en av företagets tekniker som i sin tur ska åka ut på plats och lösa problemet. Arbetets omfattning: Tjänsten är tillsvidare och startar omgående.Du kommer att jobba som konsult via Brainpeople under de första månaderna och därefter vid god prestation bli rekryterad till företaget. Arbetstider: Heltid, servicedesken är öppen mellan 07:00-19:00 vilken innnebär att du kommer att arbeta efter rullande schema. Kompetenskrav: Det är ett krav att du har ett tekniskt intresse och gillar att arbete med service gärna med telefonen som arbetsverktyg.Har du tidigare arbetet med kundsupport på ett IT-bolag och har erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem ses det som meriterande. Personliga egenskaper: Du gillar att ha kundkontakt och är ansvarstagande, flexibel, stresstålig och har en utpräglad förmåga att bygga goda relationer.Vidare vill vi att du drivs av att ge professionell och personlig service. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.