OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Letar du efter en snabbrörlig och energifylld organisation där nöjda kunder alltid står i centrum? Vi på Tre letar nu efter en Business Analyst till vårt team på IT Development som ansvarar för den tekniska leveransen av Tres produkter och tjänster.
Om rollen
Som Business Analyst arbetar du i ett team som ansvarar för den systemleveransen av Tres nya produkter och erbjudanden. Teamet, som kallas Product Configuration Management (PCM), hanterar produktkrav från både den svenska och danska produktledningen samt från vår gemensamma teknikavdelning. Då de krav vi arbetar med står i direkt koppling till vår affär, till exempel lanseringar av nya prisplaner eller produktkoncept, präglas våra krav av att vanligtvis ha kort ”time to market” och är högt prioriterade av företagsledningen. Du har ett end-to-end-ansvar för den tekniska produktleveransen och tillsammans med teamet säkerställer du att kravet utvecklas enligt beställning. Du kommer att ingå i ett agilt utvecklingsteam som består av åtta utvecklare och testare.
Vi är ett team som präglas av laganda, prestigelöshet, höga ambitioner och kundfokus. Det innebär att man ibland behöver hjälpa till med något annat än det man huvudsakligen ansvarar för, det kan till exempel vara att testa eller driva förbättringsarbete.
Du kan se fram emot att
• tillhöra ett erfaret och multikulturellt team där vi hjälps åt och stöttar varandra
• arbeta i ett agilt team där vi tillsammans lär oss, team som individ, för att orientera oss i en verksamhet i ständig förändring
• vara en del av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place To Work samt att vi är topprankade hos Karriärföretagen av IT-Young Professionals
Lite mer om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du tycker om att samarbeta och stödja dina kollegor inom organisationen. Som en god kommunikatör för du en löpande dialog med beställare för att förstå deras krav och behov. Du löser problem genom att analyser, tänka nytt och ta input av andra. Vidare motiveras du av att ställas inför nya utmaningar som ibland inte alltid har ett facit.
Vi är ett internationellt team och det är därför en självklarhet att du talar och skriver engelska obehindrat och kan förklara komplexa lösningar på ett enkelt sätt. Det ligger i din natur att bygga långvariga relationer och du förstår värdet i hur ett nära samarbete bidrar till affären. Vi söker dig som erfarenhet från systemutveckling, en god teknisk förståelse och flera års relevant arbetslivserfarenhet av liknande roll. Vidare är det meriterande med erfarenheter från Telecom (primärt CRM och Billing) samt kravhantering och stakeholder management.
Din ansökan
Vi tar emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta rekryterande chef Lars Helgesson.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-PRIORITY