OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Letar du efter en snabbrörlig och energifylld organisation där nöjda kunder alltid står i centrum? Vi på Tre letar nu efter en Business Analyst till vårt team på IT som ansvarar för den tekniska leveransen av Tres produkter och tjänster.
I rollen som Business Analyst arbetar du i ett team som ansvarar för den tekniska leveransen av Tres nya produkter och erbjudanden. Teamet, som kallas Product Configuration Management (PCM), hanterar produktkrav från både den svenska och danska produktledningen samt från vår övergripande teknikavdelning. Då de krav vi arbetar med står i direkt koppling till vår affär, t ex lanseringar av nya prisplaner eller produktkoncept, präglas våra krav av att vanligtvis ha kort ”time to market” och är högt prioriterade av företagsledningen vilket gör att du som medarbetare behöver ha en god förståelse för både organisationen samt vår företagsaffär. Som Business Analyst arbetar du därför tätt med våra beställare i danska och i svenska produktledningen.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en god relationsbyggare, lagspelare, lyhörd och god kommunikatör som för en löpande dialog med beställare för att förstå deras krav och behov. Du kommer att ingå i ett agilt utvecklingsteam som består av sju stycken utvecklare och testare. Genom din goda kommunikationsförmåga förmedlar du beställarens önskemål och krav till teamet. Du har ett end-to-end-ansvar för den tekniska produktleveransen och tillsammans med teamet säkerställer du att kravet utvecklas enligt beställning. Enstaka resor kan förekomma, framförallt till vårt danska kontor.
Vårt arbetssätt präglas av laganda, prestigelöshet, höga ambitioner och kundfokus. Det innebär att man ibland behöver hjälpa till med något annat än det man huvudsakligen ansvarar för, det kan till exempel vara att testa eller driva förbättringsarbete. Vi är ett internationellt team och det är därför en självklarhet att du talar och skriver engelska obehindrat.
Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och att du motiveras av att ställas inför nya utmaningar utan facit. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skift med en god teknisk förståelse. Du har kunskaper om databaser och programmering. Du ser det som en självklarhet att lära dig systemen som teamet jobbar i och tvekar inte att hjälpa till med test om det behövs. Vi ser det även som en självklarhet att du är en lagspelare och aktivt deltar i teamets förbättringsarbete. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av telekom, agila arbetsmetoder (Lean och Scrum), produktkataloger och CRM-system.
Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi har under 2018 flyttat in i helt nya och toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och för femte året i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.
Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och sista ansökningsdag är den 15 augusti. Rekryteringsprocessen kommer fortlöpa under sommaren, men då tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag tveka inte med att skicka in din ansökan. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig chef Jonas Palmkvist på jonas.palmkvist@tre.se.
Varmt välkommen till söder om söder. Varmt välkommen till Tre!