IT Business Solution Developer

IT Business Solution Developer

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi två IT Business solution Developers med erfarenhet av BanqSoft finanssystem. Är du en person med erfarenhet av finansbranschen och vill vara med och skapa nya effektiva affärslösningar? Då är det dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som IT Business Solution Developer kommer du främst arbeta med att skapa lösningar som ska vara effektiva för Scania Finans processer såsom försäljning, kredit och kontraktshantering.

Utöver arbetet med projekt kommer det även ingå en del förvaltningsarbete där du tillsammans med kollegor på gruppen stöttar verksamheten att genomföra aktiviteter som bidrar till verksamhetens utveckling. Du rapporterar till Operations Manager och du kommer att ingå i en grupp av totalt tio personer som tillsammans utgör den interna Process Support & IT avdelningen.

Det huvudsakliga ansvaret i rollen innebär att du ska


• Tillsammans med affärsorganisationen och vårt förvaltningsteam, ta fram IT-lösningar som stöttar Scania Finans strategiska utveckling på bästa sätt
• Utveckla nya produkter och verksamhetsnära rapporter
• Automatisera och förvalta våra integrationer mot externa parter, som t ex banker
• Utveckla och förbättra vår fakturahantering tillsammans med vår externa partner
• Digitalisera manuella rutiner, både för IT-drift och verksamhet
• Delaktig i utvecklingsprojekt/aktiviteter

Tjänsten är förlagd till Scania Finans huvudkontor i Södertälje. Scania Finans erbjuder delvis hemarbete och har en intention om att vara en flexibel arbetsgivare. Här kan du läsa mer om Life at Scania | Scania Group och Work life balance | Scania Group

Din profil

För att lyckas och trivas i den ena av tjänsterna krävs det att du:


• Har några års erfarenhet av arbete med applikationsförvaltning/utveckling i Banqsofts produkter(Review, Preview, Coreview)
• Har god kunskap i scriptning (powershell)
• Har god kunskap i MS SQL scriptning
• Behärskar svenska och engelska i så väl tal som skrift
• Är serviceinriktad och lösningsorienterad
• Kan hantera förändringar och vara flexibel
• Duktig på att organisera och planera

För den andra tjänsten är nedan punkter meriterande, men inte ett krav:


• Kunskap i BanqSoft system (Review, PreView, CoreView)
• Kunskap om och har jobbat med finansiella processer

Som person ser vi att du är nyfiken, har lätt att lära, och naturligt sätter kunden i fokus.

Ansökan

Din ansökan skall innehålla både CV och personligt brev och vara oss tillhanda senast den 3 maj.

En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss

Scania Finans AB (SFA) är ett finansbolag som ingår i Traton Financial Services. SFA erbjuder finansiering och försäkring av Scanias produkter genom filialer i Norden och Baltikum. Företaget grundades 1947 och har idag en finansieringsportfölj på ca. 23 miljarder. Företaget har ca. 100 anställda varav ca. 40 finns på huvudkontoret i Södertälje.

#LI-Hybrid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Liknande jobb


Cloud Solutions Specialist

Cloud Solutions Specialist

20 november 2024

19 november 2024